F&M Evantra: Projekt Mugello oficiálně
Italská společnost Mazzanti Automobili zveřejnila první oficiální snímky sériového provedení dvoumístného sporťáku Evantra, které jsou doplněny i vybranými technickými údaji. Automobil byl vyvíjen v rámci projektu Mugello.
Automobil bude poháněn 3,5litrovým plochým šestiválcem. Ten bude nabízen ve dvou verzích, atmosférická bude disponovat výkonem 300 kW, zatímco jednotka s dvěma turbodmychadly nabídne dokonce 450 kW. Jedna z variant má zrychlit z 0-100 km/h za 3,7 s.
Předchozí kreace, Antas V8 GT měla pod kapotou 4,2litrový vidlicový osmiválec z dílny Maserati, Faralli & Mazzanti Vulca V12 zase bylo poháněno vidlicovým dvanáctiválcem.
F&M Evantra je dlouhá 4.325 mm, široká 1.955 mm a vysoká 1.225 mm, rozvor náprav činí 2.550 mm.
Zákazníci budou mít na výběr dva typy karoserie. Pod označením Pro-body se skrývá karoserie z kompozitních materiálů, v takovém případě vůz váží 1.200 kg. Karoserie aut s označením One-body bude ručně vyráběna z hliníkových dílů. Toto řešení bude za příplatek.
V obou případech se má automobil pyšnit nízko položeným těžištěm, čemuž pomáhá i motor typu boxer. Podle vyjádření firmy má Evantra být perfektně vyvážená jak při jízdě na okruhu, tak během projížďky na opuštěné horské silnici.
Firma vyrobí jen pět aut ročně, první exempláře budou prezentovány v polovině příštího roku. Výroba aut bude probíhat pod dohledem Luca Mazzantiho, šéfa firmy. Majitelé si vzhled svého automobilu budou moci personalizovat.
Italský sporťák se pyšní moderními křivkami. Tvary předních nasávacích otvorů se podobají řešení u Ferrari F430 Scuderia, ve světlometech jsou použity dnes oblíbené diody. Bok auta se lehce podobá předchozímu modelu Vulca V12.
Vzadu zaujme mohutný difusor a centrálně umístěná koncovka výfuku. Autory designu jsou Luca Mazzanti, jeden ze zakladatelů firmy, a Zsolt Tarnok, hlavní designér F&M.
Firma Faralli & Mazzanti se původně zabývala restaurováním historických automobilů, v roce 2006 pak představila vlastní vůz, zmíněný Antas V8 GT. Kvůli novému projektu, sporťáku Evantra, a kvůli vzrůstajícímu počtu aut, které Faralli & Mazzanti v poslední době restauruje, jsou od loňského roku aktivity firmy rozděleny do dvou ateliérů, které však spolu úzce spolupracují.
Walter Faralli bude dále pokračovat v restaurování veteránů, zatímco Luca Mazzanti se zaměří na vývoj modelu Mugello, který bude probíhat pod záštitou nové společnosti Mazzanti Automobili. Ta bude sídlit v italském městě Pontedera, které leží nedaleko Pisy. Tato změna byla také důvodem vzniku nového loga firmy.