Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facebook vlastní vůz nechystá. S jakými automobilkami však bude spolupracovat?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 9. 2017
Tvůrci Facebooku největší sociální síť světa neustále inovují a nabalují další projekty, stavbu dopravního prostředku ale nezvažují.

První spekulace o automobilu Facebooku se vyrojila již před dvěma lety, tenkrát ji na jedné z konferencí dementoval sám Mark Zuckerberg. Cokoliv ve spojitosti s gigantickou sociální sítí je však vděčným tématem, takže se o stavbě vozu pod taktovkou Facebooku začalo spekulovat znovu. A ani tentokrát na tom není nic pravdy.

„Přicházím s velmi dobrou zprávou. Jsme jedinou společností v Silicon Valley, která nevytváří automobil,“ poznamenala vtipně Sheryl Sandbergová, provozní ředitelka Facebooku. „Máme se od vás hodně co učit. Zejména z vaší historie a vytrvalosti,“ uvedla během autosalonu ve Frankfurtu na adresu tradičních automobilových značek.

Byť je Facebook primárně sociální sítí a společností, která se věnuje dění na internetu, vstup do automobilového průmyslu by až tak překvapující nebyl. Vzpomeňme Google a jeho divizi Waymo, která vyvíjí autonomní technologie. Opomenout nesmíme ani výrobce jablečných produktů Apple, jenž stavbu „iCar“ vážně zvažoval.

Sandbergová však uvedla, že Facebook má zájem s automobilkami spolupracovat v doprovodných oblastech, kupříkladu na vývoji umělé inteligence či stavbě a funkcionalitě nejrůznějších digitálních přístrojů.

Facebook se tak nedávno stal součástí mnichovského Mobility Hubu – inovační iniciativy, jejíž součástí jsou dále Daimler, BMW či SAP SE. Američané budou sponzorovat eventy a školení se svými vybranými profesionály z oblasti IT i vývoje.

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku