Facelift Mercedesu třídy CL
Modelová obměna u Mercedesu nabírá na obrátkách a po změnách ve třídě S přišel na řadu i špičkový model CL, který bude ke koupi od letošního podzimu.
Luxusní kupé CL, které se nabízí ve verzích CL 500, CL 600 a CL 55 AMG, prodělá mírné úpravy vnějšího vzhledu a větší změny uvnitř. Automobil dostane modernější design předních světlometů s čirou optikou, změněny budou též přední zrcátka a spoiler. Více změn nebylo na skvostně tvarované karosérii potřeba.
V interiéru dojde také jen k mírným změnám, tou nejmarkantnější je nový větší displej navigačního systému pracující ve formátu 16:9. V nabídce budou též sedadla s plynulým přifukováním opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Po vzoru faceliftované třídy S bude instalován inteligentní crash-management systém, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujících a inteligentní airbagy se nafouknou v závislosti na síle nárazu a váze pasažérů. Unikátní systém ABC (Active Body Control) dostane nový senzor, který bere v úvahu celkovou váhu vozidla.
Podobně jako v řadě S, mnohem zajímavější rošádu přichystal Mercedes pro motory. Velké a těžké kupé bylo v posledních letech spíše luxusním než rychlým dopravním prostředkem, neboť ani silné motory s výkony kolem 360 k nedokázaly velký vůz výrazněji rozhýbat. Již nedostačující 5.8 V12 (367 k) a 5.5 V8 (360 k) proto odejdou na zasloužený odpočinek a na jejich místa se dostanou pořádně ostré agregáty, které naučí doposud umírněné CL téměř létat.
Jako CL 600 se dostane trh vůz s motorem 5.5 V12 biturbo, který pochází z Maybachu 62. Dvanáctiválec dosáhne maximálního výkonu 500 k (368 kW) a točivého momentu 800 Nm při 1800 ot/min (!). Kupé tak s pětistupňovou automatikou zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhé 4,8 s.
Druhá novinka dostane staronové označení CL 55 AMG a bude vybavena osmiválcem 5.5 Kompressor, který vyvine výkon opět 500 k (368 kW) a točivý moment 700 Nm při 2750 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne opět za 4,8 s. Převodovka je opět samočinná pětistupňová, zde s možností ručního řazení tlačítky na volantu.
Zajímavé bude, jaké ceny zvolí Mercedes pro své nové modely a jak je vzájemně odliší. CL 600 a CL 55 AMG jsou si totiž nebezpečně blízko. Jak je ovšem patrno z charakteristiky motorů, model AMG má výše posazenou křivku točivého momentu a bude proto sportovnější, čemuž bezpochyby pomůže celkový styling, zejména omezená nabídka barev laků, čalounění a litých kol. V interiéru bude zřejmě dána přednost karbonu a leštěnému hliníku před dřevem.
Komfortnější CL 600 bude mít nejspíše obklady z drahých dřev a možnost výběru z široké palety barev interiéru i exteriéru.
Doposud byl CL 55 AMG mírně dražší než CL 600, ale u nových modelů se situace zřejmě obrátí.