Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faurecia Oasis: Sedadla budoucnosti se nastaví sama

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 2. 2014 • 16:38
4
Chystá se revoluce v oblasti automobilových sedadel? Faurecia pracuje na prototypu sedačky, která se nastavuje sama.

Komfort v kabině se stává velmi důležitou věcí, cestujete-li automobilem na dlouhé vzdálenosti. Ve vozech vyšších cenových hladin je dnes již běžné ovládání předních sedadel elektromotorky, v luxusních limuzínách využívají tento prvek také zadní pasažéři. Nemluvě o paměti, která zachová příslušná nastavení pro konkrétní osoby. Ale co když je potřeba polohu sedačky změnit? Majitelé si stěžují na složitost ovládání, většinou je potřeba několik tlačítek, navíc multifunkčních.

Francouzská Faurecia je nám Čechům nejvíce známá přetvořením exteriéru a interiéru Tatry 603, pole působnosti této společnosti je však mnohem širší. Aktuálně pracuje na konceptu sedadla, které se umí nastavit samo podle postavy, která do něj usedne. Senzory a kamery si prostě zapamatují patřičné údaje a místo pro pasažéra podle něj optimálně nastaví.

Zástupci společnosti neodhalili, pro koho projekt Oasis, jak jen nazvali, vyvíjejí. Oficiálně zaznělo pouze to, že se chystá „pro vozidlo severoamerické automobilky na rok 2015.“ Spekuluje se samozřejmě o Cadillacu, jisté je každopádně to, že by u Faurecie nepracovali na něčem, co nepůjde komerčně uplatnit v praxi. Zajímavé je, že koncept sedadla je dle oficiálních videí zatím příliš rozměrný, ale to se může pochopitelně ještě změnit. Není také vybaven bezpečnostním pásem... O tom, jak hypermoderní výtvor obstojí v této oblasti, bohužel nezaznělo ani slovo, zda se s nimi bude kombinovat, či nikoliv. Co na to příslušné zákony a normy?

Faurecia je aktuálně šestým největším dodavatelem automobilových dílů a působí ve 34 zemích světa. Vývoj v téhle oblasti půjde určitě mílovými kroky vpřed, takže bychom se takových „vychytávek“ mohli za dvě dekády, možná čtvrtstoletí dočkat i v „obyčejných“ autech. Je to navíc mnohem záslužnější počin než všelijaké tříválce, turba a snižování emisí podle diktátu úředníků, případně elektronika, která naopak řidiče omezuje. Kdo chce, aby měl po několikasetkilometrové jízdě v autě rozlámaná záda? Faurecia není pochopitelně jediná, která na takovém systému pracuje. Podobné záměry potvrdila i společnost Johnson Controls.

Související články

Související články

Témata
Avatar - ManInBlack
23. 2. 2014 19:32
Re: A ten správný posaz bude vyhovovat každému ?
Druhá skupina odpůrců se rekrutuje z řad lidí, kteří mají se zády problémy a "tradiční" posez je pro ně příliš nepohodlný a po chvíli i bolestivý.
23. 2. 2014 19:21
A ten správný posaz bude vyhovovat každému ?
Obzvlášť ležícím , snad nespícím, diskotékovým závodníkům ? Z této skupiny se rekrutuje nejvíc odpůrců, samozřejmě kromě kromě samotného Sleepera (cože si to již přestal psát ?) tříválců, turb a dalších nějakých omezování jejich "svobody". Cožpak mi nějaká Faurecia bude přikazovat jak mám v autě sedět ?
23. 2. 2014 18:49
Re: Redakce opet prokazala davku amaterizmu....
Průřez je vidět i na titulní fotce.
Avatar - S8
23. 2. 2014 16:52
Redakce opet prokazala davku amaterizmu....
Vážení, pokud se pozorně podíváte na vide alespoň jednou do poloviny, uvidíte, že na sedadle rozhodně příprava pro pás je. Nahoře je průřez pro průchod pásu, dole je spona. Většinou to stačí, ale je fakt, že je potřeba o autech vědět alespoň že mají kola, aby si toho člověk všimnul a neplácal (nepsal) nesmysly.... :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku