Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferat2: Návrat upíra v jedné stopě

Michal Fokt Michal Fokt 25. 2. 2016 • 17:25
49
14
Zobrazit náhledy (49)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Český upír z Feratu má následovníka. Jen má místo čtyř kol jen dvě a místo krve vysává emoce. A peněženky…

Dnes se světu v Praze představil opravdu působivý motocykl Ferat2, jenž si zaslouží naši pozornost hned z několika důvodů. Zaprvé – je český (tak trochu…), zadruhé – má z karbonu de facto vše, co je jen trochu možné a zatřetí – na každé kilo váhy připadá jedna koňská síla!

Nevím jak vy, ale já jsem celkem patriot a těší mě, když v českých zemích, někdejší motoristické velmoci, vznikne něco působivého i dnes. A Ferat2 je nade vší pochybnost český nápad, realizovaný téměř výhradně českýma rukama a to na té nejvyšší úrovni. Aby byl ještě „češtější“, bylo by však potřeba mít v české kotlině větší technické a dodavatelské zázemí. Takhle je Ferat2 de facto „jen“ upravené Ducati. Ale sakra upravené… Ostatně když může být Alpina samostatná automobilka, proč by Ferat2, připravovaný firmou FERAT Engineering - FSB Motor Works, nemohl být česká motorka...

Ferat2 má klíčové komponenty, tedy motor, převodovku a příhradový rám, od Ducati. Stejný výrobce dodává i zadní vidlici, ale jen dočasně, bude nahrazena vlastní konstrukcí. Jedná se o desmodromický vidlicový dvouválec Testastretta II o objemu 1,2 litru, vybavená novými mapami, sáním i výfukem, zachována byla možnost volby tří provozních režimů. Výsledkem je výkon 169 koní (124 kW) a točivý moment 144 N.m.

Chrommolybdenový rám z Ducati Diavel byl taktéž upraven a odlehčen a na něj byla připevněna karbonová kapotáž od českého designéra Romana Šimčíka, z uhlíkového kompozitu je ale také podsedlová část, blatníky, kryty pod motorem, palivová nádrž, kryt chladiče a připravují se též karbonová řidítka. Za pomoci titanového spojovacího materiálu je výsledkem suchá váha stroje 169 kg, což zajišťuje výkonovou hmotnost 1000 koní na tunu nebo 1 kůň na kilogram, chcete-li. Výchozí Ducati Diavel má mimochodem 210 kg a 162 koní… A může to jít ještě za tuto hranici, to v případě, že budete chtít na Ferat2 třeba titanový rám a výfuk.

Z karbonu jsou mimochodem i sedmnáctipalcová kola (120/70 vpředu, 240/45 vzadu), vyráběná na zakázku – mohou se pochlubit o 60 % menší rotující hmotností, než ta nejlepší hliníková. Brzdy jsou původem od Bremba, opět modifikované pro potřeby Feratu, ABS je vypínatelné. Na lehkou mašinu musela být speciálně naladěná přední vidlice Öhlins.

A teď přijde to nejlepší – Ferat2 stojí 75 tisíc euro bez daně, tedy necelého 2,1 milionu korun, přičemž lze tuto částku ještě výrazně navýšit v souladu s individuálními požadavky zákazníka, jemuž bude mašina doslova šita na míru. Není tedy divu, že se plánuje pouze 25kusová série s tím, že v Česku zůstanou odhadem pouhé tři kusy. Sami tvůrci odhadují, že většina motorek skončí v pracovnách a obývacích pokojích, zaparkovaná trvale ve speciální dokovací stanici… třeba hned vedle karbonové lenošky Ferat2, která se bude také nabízet. Jestli motorku budete chtít vidět na vlastní oči, pak navštivte letošní výstavu Motosalon, kde proběhne výstavní premiéra.

Nezbývá tedy, než držet palce a přát Feratu úspěch. Díky němu se třeba Česko vrátí na výsluní motocyklového světa, kam kdysi právem patřilo.

Související články

Témata
26. 2. 2016 12:00
Ferat2
Postaví se dva tři kusy, a pak celý "projekt" zkrachuje jako mnoho jiných .
26. 2. 2016 10:12
Re: Smutek
Super služby možná dostaneš, ale napřed zaplatíš dvaapůl mega. Za motorku ...
26. 2. 2016 09:41
Re: Podle mého ...
Upřímně řečeno neřeším Evropu, ale jen ČR a koukám na to z osobního pohledu dnes už bývalého velmi nadšeného motorkáře. Poslední kus (z cca 20) jsem prodal na jaře 2015 - Suzuki GSX 750 Inazuma. Inu jsem prodal za 45 tis, a to byla v super stavu :). Ve městě je pro mě jízda na motorce utrpením, takže tam určitě ne, ale na venkově na skotačení a dojezd do práce si myslím, že by nějaká 250 s 30 koníkama ideálně enduro bylo fajn ...
26. 2. 2016 09:28
Smutek
Přiznávám se smutkem, že tahle kráska vznikla třeba s dobrou myšlenkou, ale od té je dlouhá cesta do finále.
Nu a je spousta motocyklů, které si udělají lidé po garážích či malých dílnách za zlomek prostředků, které jsou dílensky o několik tříd vejš. Smutek.
Samozřejmě bych si Český Motocykl představil třeba s šestiválcem od Blaty, nebo omlazeným závodním čtyřválcem, či dvouválcem od Jawy- myslím staré motory, rámem z našich firem, stejně tak i elektrika a elektronika, jen u podvozku by se musel udělat Cimrmanův úkrok stranou.
Ale jak jsem psal na úvodu: Myšlenka je super, neb k motocyklu dostáváte super služby, které zatím zvládají držet jen letecké firmy a u vozidel pouze Rolls Royce.
Držím i tak Klukům a Holkám palce, třeba číslo dvě bude číslo jedna a předělají i PR- což by chtělo při použitých dílech a základu.
J.
26. 2. 2016 07:41
Re: Podle mého ...
Je otázka, jaký je o takové motorky v Evropě vůbec zájem. Mimo lidi bez papírů na silnější mi není jasné, kdo by to kupoval. Možná do města, ale tam bude podle mne skútr lepší volbou. A dobrá městská motorka stejně potřebuje zásoby točivého momentu. Na silnici považuji za minimum něco jako CB500F. MT-07 není špatná a stojí nějakých 150 tisíc (pár let zpět začínala myslím na 125, za cca. 690 ccm 55 kW dvouválec). Co je to vůbec "levné"? 70 tisíc? 50 tisíc?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku