Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 288 GTO až LaFerrari a další legendy. Unikátní sbírka jde do dražby

Filip Melich
Diskuze (0)

V rámci aukce RM Sotheby’s se bude dražit unikátní sbírka vozů nazvaná The Gran Turismo Collection. Její součástí jsou ikonické sportovní a závodní vozy.

Nejsou aukce jako aukce. Kanadská aukční společnost RM Sotheby’s oznámila, že nabídne všechny vozy ze sbírky přezdívané The Gran Turismo Collection. Její součástí je 18 vozů převážně supersportovního ražení, ale nachází se mezi nimi i rallyové legendy. Zkrátka téměř snová sbírka.

Podstatnou část sbírky tvoří vozy se vzpínajícím se koněm ve znaku, je jich téměř polovina. Hlavními hvězdami je pětice ikonických supersportů s motorem uprostřed – od 288 GTO po LaFerrari. Ferrari 288 GTO je ročníku 1985, najeto má lehce přes 23 tisíc kilometrů a jeho kvalitu potvrzuje certifikát Ferrari  Classiche.

V chronologickém sledu je součástí sbírky také Ferrari F40 (1991), F50 (1997, jeden ze tří vozů dodatečně vyrobených pro brunejského sultána), Enzo (2003, součástí sbírky od výroby) a LaFerrari (2014). Kromě těchto hvězdných kousků jsou nabízena Ferrari 550 Barchetta Pininfarina (2000, najeto necelých 8 tisíc kilometrů), Superamerica (2006, najeto téměř 25 tisíc km) a 599 SA Aperta, která je součástí sbírky od výroby a jde o jeden z 80 exemplářů vyrobených k oslavě 80. výročí společnosti Pininfarina.

Jako by tento seznam nebyl už tak dostatečně působivý, ve sbírce se nachází rovněž tři Bugatti – EB110 GT (1993, najeto lehce přes 11 tisíc km), EB110 Super Sport (1996, jedno z cca 30 vyrobených SS, pouze jedno ze dvou v barvě Bianco Monaco) a Chiron Super Sport 300+ (2022, najeto pouze 2,3 tisíce km, součástí sbírky od výroby).

V úvodu zmiňované rallyeové legendy zastupuje Lancia 037 Group B Works Evo 1 (1982), s níž původně závodil Markku Alén a následně v ní Walter Röhrl v roce 1983 vyhrál ADAC Rallye Deutschland. Zároveň jde o první 037 postavenou ve specifikaci Evo 1. Další legenda je rovněž Lancia, tentokrát Delta S4 Group B Works (1985), a chybět nemůže ani plně restaurované Audi Quattro S1 E2 Group B Works (1985).

Zbývá nám čtveřice aut, kterou tvoří dvojice od Jaguaru a Lamborghini. Od britské značky je ve sbírce vzácný XJR-15 (1991), jeden z pouhých 53 vyrobených exemplářů, přičemž jeho odometr ukazuje pouze 67 mil, tedy zhruba 108 kilometrů. O něco více (téměř 5 tisíc km) má najeto homologační speciál XJ220 S (1993), který vznikl v pouhých pěti exemplářích a jeho karoserie je krom slitinových dveří kompletně vyrobena z karbonu.

Od Lamborghini se ve sbírce nachází legendární model Miura, který je považovaný za první supersport. Tato konkrétní Miura SV je ročníku 1971 a její karoserie je lakována parádním odstínem Verde Miura. A tím nám z osmnáctky vozů zbývá jediný – Lamborghini Countach LP5000 S (1984) s nájezdem zhruba 52,5 tisíc kilometrů.

Vozy budou draženy samostatně, a to v rámci londýnské aukce pořádané 5. listopadu letošního roku. Pro místo konání bylo zvoleno památkově chráněné sídlo Marlborough House, jehož stavba byla dokončena v roce 1711 a v současnosti slouží jako sídlo sekretariátu Commonwealthu.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme