Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejetý Favorit z Řecka míří do Česka. Nový majitel ho vystaví v Brně

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Škoda Favorit s najetými 34 kilometry, která se nedávno dražila v Řecku, poputuje do České republiky. Vůz zakoupil Jiří Mičánek mladší, závodník a manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. 

Jestli teď nevíte, o jakém Favoritu je řeč, tak připomeneme, že v řeckých Aténách se minulý týden prostřednictvím internetové aukce prodal hatchback z roku 1993, který z nespecifikovaných důvodů dosud najezdil zmíněných 34 kilometrů. O autě v pozoruhodném stavu jsme psali v tomto článku.

Škodovka zaujala hned několik zájemců z České republiky, což je vzhledem k původu vozu pochopitelné, nakonec ji však vydražil Jiří Mičánek mladší. Přihazování se zastavilo na částce 24 tisíc eur, což je v přepočtu asi 589 tisíc korun. Mičánek přitom původně počítal, že za Favorita dá maximálně 20 tisíc eur. „Jenže pak už jsem ho prostě moc chtěl. Taková příležitost se už třeba nikdy nenaskytne,“ říká.

Ke koupi ho poháněla především nostalgie. Na první sériový model mladoboleslavské automobilky s motorem vpředu a pohonem předních kol má milé vzpomínky. „Favorita jsme měli jako rodinné auto, když jsem byl malý, máma mě s ním vozila do školy,“ prozrazuje Mičánek. „Favority navíc jezdily v rodinném týmu, který vedl můj táta,“ připomíná Jiřího Mičánka staršího, mnohonásobného vrchařského a okruhového mistra Československa i Česka. „S Favoritem jsem začínal jezdit i já. Jedno vysloužilé auto jsem totiž od táty koupil, když je chtěl vyřadit. A pořád ho mám, letos přes zimu ho chci zrenovovat," dodává.

Video se připravuje ...

Když se tedy dozvěděl, že v Řecku je k mání civilní verze v tak zachovalém stavu a s tak nízkým nájezdem, řekl si, že vůz musí koupit. „Auto jsem naživo neviděl, řídil jsem se jen podle dostupných fotek,“ říká Mičánek, který už plánuje jeho převoz. Současný majitel slíbil bezplatný transport z Atén do německého Frankfurtu nad Mohanem, odtud pak škodovka poputuje na vleku do Brna, Mičánkův tým má totiž dílnu a zázemí na Masarykové okruhu.

„Na dílně ho pak důkladně prohlédneme a zjistíme, v jaké kondici auto opravdu je. Pak bych se v něm také rád svezl, třeba u nás na okruhu. Jinak samozřejmě nechceme najíždět moc kilometrů. Favorita ale rozhodně neschovám, naopak, chci ho vystavit u nás na centrále v Brně. Bude stát vedle toho závodního,“ uzavírá Jiří Mičánek mladší.

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

4. 10. 2022 22:30
Re: "Nový majitel ho vystaví..."
Proč? Občas ho majitel určitě protáhne. :-) :yes: Jenom škoda, že to ta slabounká verze. :-( Ideální by byla poslední karburátorová verze 136 X, která dávala 50 kW a montovala se jen prvních pár měsíců výroby toho modernizovaného provedení GV. :yes:
4. 10. 2022 21:12
"Nový majitel ho vystaví..."
Tak to je to jediné, na čo je to auto dobré.