Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Italia: Nástupce F430 je malou revolucí mezi Ferrari

Diskuze (73)
Koně navíc, o desetiny sekundy rychlejší akcelerace a modernější technika – to fandové očekávají od nového Ferrari a přesně taková je 458 Italia, nástupce F430. Navíc je nepatrně větší a úspornější.

Nejnovější Ferrari s osmiválcem před zadní nápravou a dvoumístnou karoserií je sedmým modelem v řadě, která sahá od Dina z 60tých let až do současnosti. Novinka se veřejnosti poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu, automobilka ale zveřejnila první obrázky a technické údaje už nyní, s téměř dvouměsíčním předstihem.

Seznam předchůdců nové 458 Italia obsahuje slavné i méně známé typy Ferrari – 308, 328, 348, F355, 360 Modena a F430. Zatímco předchůdce F430 byl zásadně přepracovanou 360 s novým motorem, 458 Italia je podle automobilky ve všech ohledech zcela novou konstrukcí. Využívání závodních zkušeností zde není jen marketingovým zaklínadlem – Ferrari přináší nové technologie, které mají mít pozitivní vliv na ovladatelnost, jízdní výkony i pocit z jízdy.

Nový osmiválec o objemu 4,5 litru je špičkou mezi výkonnými motory. Přestože nemá žádnou formu přeplňování, dosahuje výkonu 425 kW při 9000 min-1 – specifický výkon je 94 kW/l. Za těmito hodnotami stojí přímé vstřikování paliva a vysoký kompresní poměr 12,5:1. Maximum točivého momentu je vynikajících 540 Nm při 6000 min-1, nejde ale jen o špičku, 80 % momentu je dostupných už od 3250 min-1. Ve srovnání s F430 má 458 Italia o 65 kW vyšší výkon a o 75 Nm vyšší točivý moment, přestože se objem zvýšil jen nepatrně. Úspěchem maranellských konstruktérů je také snížení kombinované spotřeby na 13,7 l/100 km.

Přenos momentu na zadní kola zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Hodnoty zrychlení (z 0 na 100 km/h za 3,4 s) i maximální rychlosti (325 km/h) díky tomu výrazně překonávají F430 a jsou také lepší než u 430 Scuderia, ačkoliv se jedná o „základní“ model. Přepracovaný diferenciál E-Diff a systém F1-Trac zajišťuje lepší podélnou akceleraci – výjezdy ze zatáček budou o třetinu rychlejší. Důležité jsou také schopnosti brzdové soustavy – pro zastavení ze 100 km/h potřebuje 458 Italia jen 32,5 m.

Hliníková karoserie má zcela nový design od Pininfariny. Ferrari záměrně upustilo od designových řešení, které by odkazovaly na současné modely. Funkční prvky jako vylepšené chlazení motoru, nasávací otvory pro sání nebo zadní křídlo jsou efektně maskovány svalnatými tvary. Nové Ferrari upoutá pozornost například extrémně nízkou přídí s novým tvarem světlometů a koncovými světly umístěnými v rozích karoserie.

Délka 4527 mm je jen o 15 mm větší než u 430 Scuderia. Mírně narostla také šířka (+14 mm na 1937 mm) a rozvor (+50 mm na 2650 mm), výška se naopak nížila o 14 mm na 1199 mm. Hmotnost bez náplní 1380 kg je o 40 kg vyšší než u F430.

Ferrari 458 Italia - srovnání s F430
Model458 Italia430 ScuderiaF430
Převodovka7° F16° F16° F1/6M
Zdvihový objem [cm3]449943084308
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]425/9000375/8500360/8500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/6000470/5250465/5250
Max. rychlost [km/h]>325320>314
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,0
Komb. spotřeba [l/100 km]13,715,715,2

Diskuze (73)
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2009 18:41
Re: SUPERŠPORT?SUPERHNUS!
Nějak s vámi NEmohu SOUHLASit - mně se docela LÍBÍ!
PS: A "oceňuji" JAK se vůz posunul technicky a ... prostě MNĚ se LÍBÍ :yes: ;-)
PPS: A jsme MOC zvědavá, co příjde po (vynikající) 599 :-)
2. 8. 2009 21:14
Re: SUPERŠPORT?SUPERHNUS!
V zásadě souhlasim. Ne že by mi to auto přišlo hnusný. Ale soušasný Ferrari mi přijdou prostě přeplácaný. V honbě za co nejagresivnějším a nejfuturističnějším designem se vytratila čistota linií a elegance starších Ferrari. Tak to prostě vidím
Avatar - Andromeda
2. 8. 2009 13:35
Re: No chlapci,
>:-[] :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
1. 8. 2009 12:08
Re: No chlapci,
To víš, nahání kunšafty.. >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
1. 8. 2009 12:07
Re: Ferrari je stale na spici...
Ale mě to nepošleš... Jen to, že jsem * a že má Féro gule. >:D >:-[]