Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 599 GTO: Nejrychlejší Ferrari na nových fotografiích

Diskuze (5)
Nejrychlejší Ferrari současnosti, 599 GTO, se veřejnosti předvádí na další sérii oficiálních fotografií. Nyní nezbývá, než vyčkat na velkou premiéru na autosalonu v Paříži.

Ferrari 599 GTO se poprvé veřejnosti předvedlo na dubnovém autosalonu v Pekingu. Zatímco VIP zákazníci si mohou auto prohlédnou také přímo v Maranellu, široká veřejnost je zatím odkázána pouze na oficiální fotografie. K prvním několika nyní přibyla obsáhlá galerie.

Model 599 GTO sama automobilka považuje za nejrychlejší vůz pro běžný provoz v její více než šedesátileté historii. Označení GTO (Gran Turismo Omologata) evokuje vzpomínky na legendární 250 GTO z první poloviny šedesátých let, nebo na 288 GTO z osmé dekády minulého století.

599 GTO však nebude homologačním speciálem, ale supersportem pro normální smrtelníky, tedy jen ty, kteří na něj budou mít. Konstrukčně vychází z loňské ženevské studie XX, která na silnicích legálně jezdit nemůže. Dočká se jej stylových 599 zákazníků. O jeho rychlost si nemusíme dělat starosti, na testovací trati ve Fioranu dosáhlo času 1:24 min, čímž pokořilo i dnes již legendární Enzo.

Motor V12 s úhlem rozevření válců 65° má díky vrtání 92 mm a zdvihu 75,2 mm objem 5999 cm3. Z něj dává při kompresním poměru 11,2:1 nejvyšší výkon 500 kW (679 k) při 8250 min-1, točivý moment pak vrcholí 620 Nm v 6500 min-1. Klikový hřídel pochází z verze XX, kompletně nové je sání. I šestistupňová sekvenční převodovka F1 má stejného dárce, dokáže měnit rychlostní stupně během 60 ms a najednou přeřadit o dva dolů. Řadí se karbonovými pádly pod volantem.

Podvozek má rozvor náprav 2750 mm, vzdálenost mezi koly je vpředu 1701 mm, vzadu pak 1618 mm. Zavěšení disponuje novou generací elektrohydraulických tlumičů SCM2 s nastavitelným účinkem, změněn byl i příčný stabilizátor. Elektroničtí pomocníci jsou v takovém voze dnes nepostradatelní, zastupují je kontrola stability CST a trakce F1-Trac, ta je mimochodem vypínatelná. Multimediální rozhraní mezi řidičem a vozem je obohaceno o funkci Virtual Race Engineer (VRE), která pilotovi nabízí všechny potřebné informace o aktuálním výkonu.

Optimální deceleraci zajišťují karbon-keramické brzdy CCM2, které mají vpředu průměr 398 a šířku 38 mm, na zadní nápravě jsou menší (360 mm) a tenčí (32 mm). Ze stokilometrové rychlosti dokáží supersport zastavit (s pomocí ABS) na vzdálenost 32,5 m. Kontakt s vozovkou zprostředkovávají pneumatiky Michelin o rozměru 285/30 ZR20 vpředu, vzadu jsou širší 315/35 ZR20. Systém TPTMS umí hlídat nejen jejich tlak, ale i teplotu.

Automobil je 4710 dlouhý, 1962 mm široký a 1326 mm vysoký. Patřičná pozornost byla věnována také aerodynamice, například na předním spoileru najdeme další malé křídlo, které přivádí vzduch k olejovému chladiči., vzadu je pak nový difuzor. Auto váží bez náplní 1495 kg, připraveno k jízdě 1605 kg. Prošlo redukční dietou, které napomohla rozsáhlá aplikace karbonových a hliníkových dílů. Rozložení hmotnosti na obě nápravy je v poměru 47:53. Majitel a jeho půvabná spolujezdkyně nemusí brát s sebou na cestu jen obligátní kreditní karty, ale celých 320 l zavazadel.

Z 0 na 100 km/h dokáže 599 GTO vystřelit za 3,35 s (ano, Ferrari oficiálně udává sprint na desetiny) a rozjede se až na 335 km/h (aby se to dobře pamatovalo). Maximální rychlostí tedy za zmíněným Enzem mírně (o 15 km/h) zaostává. Průměrně spotřebuje 17,5 l benzinu na 100 km, přičemž do nádrže se jej vejde 105 l. Evropské normy se týkají i supersportovních vozů, kde jsou ty časy, když se u F40 uvádělo prosté rozmezí 17-35 l, které toho určitě řeklo více...

Předpremiéra pro vybrané klienty se uskuteční 14. Dubna 2010 na vojenské akademii v Modeně, premiéra pak, jak už bylo napsáno v úvodu, na autosalonu v Pekingu koncem tohoto měsíce.

Diskuze (5)
21. 7. 2010 14:16
Re: 3,35
:-)
Avatar - 125S
21. 7. 2010 10:08
599 zběsilých Ferrari
Pětsetdevadesátdevítka se Ferrai opravdu vydařila, hlavně v upravě GTO :-) .Je zajímavý jakou šíři pneumatik, už musí při té váze použít v předu (285mm, 599FXX 305mm!), ale ten čas na Fioranu nebo u FXX na Nurburgringu :yes:
21. 7. 2010 09:19
3,35
je sice úžasné zrychlení ale převody jednotek nejsou zas tak složité, takže čas ve Ferrari neuvádí v desetinách sekundy ale v setinách.