Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 599XX: Závodní speciál s geny 599 GTB Fiorano (nové fotografie)

Ferrari 599 Fiorano
Ferrari 599 Fiorano
Ferrari 599 Fiorano
Ferrari 599 Fiorano
47 Fotogalerie
Diskuze (11)
Ferrari 599XX se sice oficiálně představil už na autosalonu v Ženevě, teprve nyní ale italský výrobce zveřejnil detailnější fotografie. Podobně jako u supersportu FXX, který byl odvozen od Ferrari Enzo, bude 599XX nekompromisní závodní verzí 599 GTB.

Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, který pohání silniční 599 GTB Fiorano. Úpravami ale prošel sací a výfukový trakt i spalovací komory a konstruktéři se zaměřili na snížení vnitřního tření motoru. Výsledkem je výkon 515 kW (700 koní) při 9000 min-1, kdy zasáhne omezovač otáček. Velká pozornost byla věnována také odlehčení motoru, takže například sací kanály jsou z karbonu.

Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms. Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako "virtuální inženýr", informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Přední část karoserie je zespodu zcela zakrytá a otvory pro odvětrávání motoru se přesunuly z blatníků na přední kapotu. Péče byla věnována i obtékání vzduchu při zatáčení, které usměrňují aktivní aerodynamické prvky.

Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiálů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.

Ferrari 599XX je sice stavěné pro použití na okruhu, ale nebude startovat v žádných závodech. Konstruktéři proto nejsou omezováni pravidly FIA. 599XX slouží jako experimentální vozidlo, na kterém Ferrari zkouší nová technická řešení. Na firemním testovacím okruhu Fiorano se zatím podařilo dosáhnout času 1:17. Pro srovnání, 800koňové FXX zvládlo před dvěma lety stejný okruh za 1:16, 430 Scuderia za 1:24 a standardní 599 GTB Fiorano za 1:26.

Vstoupit do diskuze (11)