Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari hledá inovace pro infotainment. Chce patent na dvojitý otočný displej

Ferrari hledá inovace pro infotainment, žádá o patent na dvojitý otočný displej
Ferrari hledá inovace pro infotainment, žádá o patent na dvojitý otočný displej
Ferrari hledá inovace pro infotainment, žádá o patent na dvojitý otočný displej
Ferrari hledá inovace pro infotainment, žádá o patent na dvojitý otočný displej
7 Fotogalerie
Marek Bednář

Italské automobilce Ferrari vadí nevzhledné displeje, trčící z palubních desek, a žádostmi o patenty si pojišťuje nápady, jak by se to mohlo dát změnit.

Čím dál větší centrální displeje v autech sice mohou být kontroverzní, ale v každém případě jsou normou. Navíc, ještě před pár lety byly v řadě aut displeje vysouvací, ovšem s jejich dnešními rozměry by to bylo technicky příliš složité. Automobilka Ferrari ovšem nesouhlasí a žádá patent na displej, který zvládne netrčet z palubní desky, když si to řidič nepřeje.

„Čím dál větší centrální obrazovka nabírá na popularitě,“ uznává automobilka v žádosti, ovšem „ve většině případů tyto centrální obrazovky trčí z palubní desky, k nimž jsou upevněné, a dominují jim či dokonce vytváří neestetický efekt, čímž vynulují práci interiérových designérů, kteří definovali tvar a křivky palubní desky,“ dodává.

Video placeholder
Ferrari 12Cilindri • Zdroj: Ferrari

Právě proto by podle ní bylo dobrým nápadem mít displej otočný, resp. snad přesněji výklopný zpod čalouněného panelu. Zhruba je to podobné systému otočného displeje značky Bentley, který nabídne z jedné strany displej, z druhé analogové budíky vsazené do panelu dekorativního obložení interiéru a ze třetí nepřerušený panel dřeva, hliníku či karbonu.

Ferrari však zamýšlí přidat druhý displej, tentokrát však nikoliv klasické LCD či třeba OLED, nýbrž vytvořený tzv. e-inkoustem. Ten v minulosti ukázalo BMW na veletrhu CES; e-inkoust zvládne měnit barvu či zobrazené tvary. Podle Ferrari by tak vůz mohl nabídnout osádce optimalizované zobrazení z hlediska množství světla v kabině či požadavku, jak má interiér vypadat.

Samozřejmě, žádost o patent samotná ještě neznamená, že se ta věc dostane do sériové výroby. Ferrari nedávno podalo jinou žádost o patent na naklápěcí a podobně pohyblivý displej, takže je možné, že si jen pojišťuje nápady a až později se rozhodne, který – a zda vůbec nějaký – do svých vozů použít.