Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ferrari 612 Scaglietti (2004–2011)
Ferrari 612 Scaglietti (2004–2011)
Ferrari 612 Scaglietti (2004–2011)
Ferrari 612 Scaglietti (2004–2011)
36 Fotogalerie

Ferrari, na které svět zapomněl, slaví 20 let. Dnes stojí pakatel

Lukáš Volšický

Poslední tradiční čtyřmístné dvanáctiválcové kupé od Ferrari letos slaví 20 let. Nejlevnější kusy začínají hluboko pod dvěma miliony, ale s manuálem jich existuje jen málo.

Italské Ferrari během své dlouhé historie vyrábělo jen málo luxusních cestovních grand tourerů s dvanáctiválcem a konfigurací sedadel 2+2. Posledním tradičním čtyřmístným ferrari se před dvaceti lety stal model 612 Scaglietti, na který automobilový svět už trochu zapomněl, díky čemuž se z něj dnes stává jedno z nejdostupnějších moderních ferrari. A současně je jedním z posledních dvanáctiválcových modelů značky s manuálem.

Ferrari 612 Scaglietti začalo opouštět maranellskou továrnu v roce 2004 a jeho elegantní design během těch dvaceti let do současnosti vyzrál s grácií, stejně jako italské víno. Tohle luxusní kupé se stalo velkou oslavou unikátního Ferrari 375 MM z roku 1954, jež italský režisér Roberto Rossellini nechal vyrobit pro svou manželku Ingrid Bergmann.

612 Scaglietti navíc bylo historicky druhým celohliníkovým produkčním modelem automobilky, hned po tehdy pětiletém Ferrari 360 Modena. Velkou zajímavostí přitom je, že ačkoli nese jméno slavného designového studia Scaglietti, dodnes vyrábějícího karoserie vozů značky Ferrari, za čistými křivkami stojí konkurenční studio Pininfarina. Šéfdesignérem vozu byl známý Ken Okuyama.

Srdcem Ferrari 612 Scaglietti je atmosférický 5,7litrový zážehový vidlicový dvanáctiválec F133F. S maximálním výkonem 397 kW (540 koní) při 7250 ot./min. a vrcholným točivým momentem 588 newtonmetrů pomáhá vozu k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a nejvyšší rychlosti 320 km/h. Standardem byl šestistupňový manuál s otevřenou kulisou, volitelně byla k dispozici šestistupňová sekvenční převodovka F1 z dílen Graziano.

Ferrari 612 Scaglietti se vyrábělo v letech 2004 až 2011, kdy se stalo nástupcem typu 456 GT. Dodnes je posledním luxusním kupé značky s dvanáctiválcem a čtyřmístnou kabinou, protože v následujících letech jej nahradily shooting brake modely FF, GTC4 Lusso a nejnovějším pokračovatelem této koncepce je Ferrari Purosangue, luxusní SUV.

V dnešních dnech je model 612 Scaglietti atraktivní volbou pro všechny zájemce o moderní ferrari s dvanáctiválcem. I přes velký celkový počet vyrobených kusů je však verze s manuálem vzácná, protože s touto převodovkou vzniklo jen 199 kusů z celkem 3025 vyrobených. Nejlevnější kousek s automatem přitom v evropské inzerci koupíte za přibližně 65 tisíc eur, tedy 1,65 milionu korun.

Video placeholder
Ferrari 612 Scaglietti • Ferrari