Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari P80/C je extrémní sporťák na závodní okruhy. Vznikal dlouhé čtyři roky

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 3. 2019
30
Zobrazit náhledy (30)
Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C Ferrari P80/C

Italská automobilka poodhalila okruhový speciál, na kterém pracovala již od roku 2015. A na jeho vzniku se podílely ty největší špičky v oboru.

Automobilka z Maranella už několikrát postavila na zakázku střižené auto, které se absolutně vymykalo z řady zajetých produktů. Ještě nikdy ale nevzniklo nic tak unikátního, jako nové Ferrari P80/C. Na novince se pracovalo čtyři roky a kromě designového oddělení povolali Italové i největší experty z technického oddělení a aerodynamického týmu.

Inspirací pro Ferrari byly závodní speciály z šedesátých let. Také P80/C je určeno výhradně na závodní okruhy, což designérům značně usnadnilo práci. Nemuseli se starat o bezpečnostní aspekty, jako je třeba velikost světel. Přední světlomety tak najdeme v malých otvorech nárazníku, doprovází je výrazný přední splitter a nepřehlédnutelné je také zadní přítlačné křídlo.

Technický základ na zakázku vytvořeného modelu tvoří Ferrari 488 GT3, karoserie je vyrobena z karbonu a veškeré části ovlivňující jízdní vlastnosti zůstaly bez lakování. Jinak je vůz zhotoven ve výrazné červené Rosso Vero, kterou si objednávající výhradně přál.

A neznámý šťastlivec měl ještě jedno přání. Chtěl, aby bylo možné přestavět vůz do dvou konfigurací. První je závodní s obrovským spoilerem a osmnáctipalcovými koly, druhá je určena pro výstavy, má kola o jednadvaceti palcích a žádné aerodynamické prvky.

Italská automobilka nesdělila žádné technické podrobnosti, ale lze předpokládat, že auto podědilo pohonnou jednotku od Ferrari 488. V takovém případě by jej poháněl dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3,9 litru, výkonem 670 koní a 760 newtonmetry točivého momentu. Pro lehounký a aerodynamicky dokonalý sporťák jsou to brutální parametry.

Italové samozřejmě neprozradili ani slovo o ceně, ale je jasné, že precizní práce těch největších odborníků Ferrari na desítky měsíců nestála pár peněz. Těšíme se, až tohle auto uvidíme poprvé v akci!

360p720p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku