Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Portofino poprvé naživo: Nástupce Californie konečně zhubnul

David Bureš David Bureš 14. 9. 2017
26
6
Zobrazit náhledy (26)
Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino Ferrari Portofino ferrari novemodely autosalon frankfurt2017 kupe kabriolet
Maranellské kupé-kabrio California vždy vypadalo poněkud baculatě. Jeho nástupce však zašel do posilovny, aby nabral trochu svalů a zhubnul. Výsledek vypadá hodně dobře!

Automobilka Ferrari překvapila, když krátce před frankfurtským autosalonem oznámila, že na něj přiveze nástupce svého nejmenšího modelu California. Novinka se jmenuje podle městečka na italském pobřeží Portofino a přestože si zachovala koncepci kupé-kabrioletu, proti předchůdci se hodně změnila.

Zatímco California a její modernizovaná verze California T vypadala vždy docela mile, její nástupce zašel do posilovny, aby nabral trochu svalů. Výsledkem je mnohem agresivněji působící automobil, který si nezadá s většími modely z Maranella. Na ty 4.586mm dlouhý model odkazuje i svými designérskými detaily, konkrétně protažené světlomety jsou jasným odkazem na 812 Superfast.

360p720p1080p

Návštěva posilovny je vidět i na zadních partiích. Jestliže California byla zezadu baculatá, designérům se u ní zkrátka nepovedlo dobře zamaskovat velkou záď nutnou pro ukrytí mechanismu pevné skládací střechy, Portofino vypadá mnohem hubeněji, byť masa plechů tu zůstává stále poměrně velká. Nešlo by jí třeba rozbít zdvojenými zadními svítilnami? Agresivně tvarovaný difusor nicméně navazuje na přední partie a vypadá také hodně drsňácky.

A ono je Portofino hubenější nejen opticky, ale i co se skutečně týká hmotnosti. Oproti Californii T je o 80 kilogramů lehčí, což se podařilo díky novým výrobním metodám jiné kombinaci materiálů. Přepracován byl s ohledem na snížení váhy i mechanismus střechy, komponenty elektronického systému, stejně jako prvky v interiéru – třeba sedačky. Jak se šetřila hmotnost, si všimnete i na velice tenkých stínítkách. Odlehčování každopádně nemělo vliv na tuhost karoserie, ta se dokonce mezigeneračně zvýšila o 35 %.

To interiér s konfigurací 2+2 parádně kombinuje tvary klasických italských sporťáků s moderní technikou. Není pochyb, že sedíte ve Ferrari, a to přestože tu je doslova záplava displejů. Hned dva v kapličce přístrojů doplňují centrálně umístěný analogový otáčkoměr, další může být za příplatek před spolujezdcem po vzoru dalších modelů značky, aby věděl, jakou rychlostí se právě jede a kolik otáček motor točí. A nemůže tu chybět ani dotyková obrazovka multimediálního systému v centrálním panelu. Ta má úhlopříčku 10,25“ a velice jasný obraz díky skvělému rozlišení. Jen ty reakce na pokyn u vystaveného kousku neodpovídaly rychlosti koníka z Maranella, jako spíše tempu Itala při polední pauze.

Před řidičem se pak nachází doslova přetlačítkovaný volant, který se už stal poznávacím znakem vozů z Maranella. Najdete na něm všechny podstatné ovladače, a to nejen startovací tlačítko či přepínač jízdních režimů, ale také ovladače stíračů nebo směrových světel. Volantu s dole zploštělým věncem pak nechybí ani obří „pádla“ pro manuální řazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Sedadla, za příplatek nastavitelná v 18 směrech parádně obejmou tělo, a tak se za volantem okamžitě těšíte, až Portofino proženete na klikatých silničkách. Použitá kůže je pak sice parádní, doplňují ji však lacinější plasty, které poněkud kazí celkový dojem. Zadní sedačky jsou nicméně ryzí nouzovka, jsou tu sice bezpečnostní pásy, hlavové opěrky ale chybí, stejně jako sebemenší prostor pro nohy.

Na výstavišti jsme nakoukli i do zavazadelníku Portofina. Díky obřímu víku je skvěle přístupný, tedy pokud je střecha právě nasazena, komplikované tvarování v kombinaci s omezeným prostorem (udávaný objem je 292 litrů) ale znamená, že toho sem moc nenaložíte. Kdo by to ale s tímhle s osmiválcovým vozem o výkonu 441 kW řešil, smířit se s tím, že na víkend ve dvou prostě pojedete nalehko není taková oběť...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - removed
Tady to ještě platí,
| 14. 9. 2017
mně by to nevadilo... hlavně když zvládnu ty svoje výdechy a ovládnu se... ;-)
Avatar - Dinar
Tady to ještě platí,
| 14. 9. 2017
Zvenku super, tam se Ferrari málokdy netrefí, ale ty vnitřky, mně to prostě nesedí, jo, je to Ferrari styl, ale pro mně to nemá švih, je to takový shluk výdechů a ovládacích prvků.
Avatar - Hammunasakra
Opel???
| 14. 9. 2017
Nojo je to Opel teď to vidim [odkaz] ;-)

Ale California byla možná fakt hezčí [odkaz] tohle bude ale asi eště lepší = což je už hodně :yes: :yes: :-)

Opel???
| 14. 9. 2017
Co Opel, to je primo Dacia! :yes:
Opel???
| 14. 9. 2017
Vždyť to má masku, jako levný Opel

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku