Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari představí 15 nových aut do roku 2026! Včetně elektromobilu

Filip Melich Filip Melich 18. 6. 2022 • 01:51
40
1
Zobrazit náhledy (40)
Továrna Ferrari Továrna Ferrari Továrna Ferrari Továrna Ferrari Továrna Ferrari Továrna Ferrari Továrna Ferrari Továrna Ferrari Ferrari Purosangue Ferrari Purosangue Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale

Společnost Ferrari informovala ve zprávě pro investory, že do roku 2026 představí 15 nových aut. Výrazně přitlačí na elektromobilitu, ale spalovacích motorů se nevzdá. Omezí autonomní systémy.

V úvodu zprávy pro investory se Ferrari chlubí tím, že má nejširší a nejkrásnější produktové portfolio ve své historii. Zároveň vyzdvihuje, že má tolik objednávek, jako nikdy předtím. Naopak své investory ujišťuje, že se nevzdá pravidla prodat vždy o jeden vůz méně, než kolik žádá trh. Ferrari si zkrátka chce i nadále zachovat určitou míru exkluzivity, tudíž bude vyrábět méně aut, než kolik by bylo schopno prodat.

Potud v podstatě nic nového. Zajímavější informací je plán představit 15 nových aut do konce roku 2026. Nabídka modelů bude do téhož roku rozdělena v tomto poměru: přes 85 % standardních vozů, 10 % Special Series vozů (sem aktuálně spadá 812 Competizione a 812 Competizione A), méně než 5 % Icona vozů (např. Daytona SP3) a nástupce LaFerrari.

Prvním modelem představeným v rámci výše zmíněného plánu bude dlouho očekávané SUV Purosangue. I u něj Ferrari slibuje zachování exkluzivity, čehož dosáhne omezením prodejů modelu tak, aby činily méně než 20 % ročního odbytu značky. V produkční podobě se představí v průběhu letošního září, a to zatím výhradně s V12 bez elektrifikace. Výše uvedeným plánem představení nových aut byl zároveň potvrzen příchod nástupce LaFerrari. Zatím o něm s jistotou víme jen to, že přijde v následujících čtyřech letech.

Protože Ferrari věří, že motor je duší auta, na spalovací motory nezanevře. I nadále je bude vyvíjet a ručně vyrábět u sebe v Maranellu, přičemž se bude snažit o neustálé zlepšování nejen jejich výkonů, ale také energetické efektivity. Ve spolupráci s partnery se bude zároveň věnovat alternativním palivům. Elektrifikaci se ovšem italský výrobce nevyhne. Jde jí proto naproti a do roku 2026 plánuje mít produktové portfolio ze 60 % složené z hybridních a plně elektrických modelů. Do roku 2030 pak má podíl vyrůst na 80 %, z čehož polovina budou čistě elektrické vozy.

Hybridní pohon Ferrari vnímá jako prostředek k získání intenzivnějších jízdních zážitků a větších výkonů. Plně elektrický pohon pak vnímá jako cestu k dosud neznámým (minimálně v rámci značky) pocitům z řízení. První zcela elektrické Ferrari se představí již v roce 2025. Automobilka si ale nebude vyrábět vlastní bateriové články, bude je nakupovat. Prý proto, aby zajistila použití nejnovější a nejkvalitnější techniky. Z článků si pak už v Maranellu ručně poskládají celé baterie určené k zástavbě do vozu.

Za účelem zvýšení výrobních kapacit Ferrari rozšíří svou Maranellskou továrnu, především novou budovou, které říká e-building. Zde budou navrhovány, vyráběny a skládány elektromotory, měniče a výše zmíněné baterie. Vznikne také nová lakovna, prý aby mohla značka nabídnout vyšší úroveň personalizace vozů.

V poslední době se ale nemluví pouze o elektromobilitě, nýbrž také o autonomním řízení. Tady Ferrari ujišťuje fanoušky a budoucí majitele, že se neplánuje předhánět s leadery. Vývoj systémů umožňujících nějakou úroveň autonomní jízdy naopak omezí na stupni 2 až 2+. To znamená, že vozy budou schopny zasáhnout do řízení i zrychlování či brzdění, ale řidič bude mít vždy hlavní slovo.

Posledním bodem zprávy pro investory je snaha Ferrari dosáhnout karbonové neutrality do roku 2030. Automobilka si spočítala, že se v roce 2021 podílela na celosvětové produkci skleníkových plynů z 0,001 %. Tento podíl by Ferrari rádo snížilo nebo kompenzovalo, a to zaměřením na větší ekologičnost dodávek dílů, výroby a následného života vozů se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Nebere však v potaz konec životnosti svých aut – byť to značka neupřesnila, zřejmě tím myslí likvidaci a recyklaci vozu. Ve zprávě to vysvětluje prohlášením, že „Ferrari je věčné“.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
18. 6. 2022 11:17
Takto mi to nevadi.
Dokud je to "taky elektromobil" , tak je to v pohode.
Kdo chce auto na baterky, at si ho koupi.

Omezeni "autonomnich prvku" je mi taky sympaticke.
Tohle neni nocni taxik.
:-)
Články odjinud