Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari představilo zákaznický závoďák 296 GT3. Inspiroval se formulí 1

Filip Melich Filip Melich 1. 8. 2022 • 00:35
21
Zobrazit náhledy (21)
Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3 Ferrari 296 GT3

Automobilové závody jsou nedílnou součástí DNA značky Ferrari. Pro soukromníky nyní připravila nový speciál 296 GT3, který se v některých ohledech inspiroval vozy formule 1.

Porsche není jediným výrobcem, který se v posledních dnech pochlubil s novým závodním strojem určeným pro zákazníky. Svůj speciál 296 GT3 totiž odhalilo také Ferrari. Říká o něm, že se inspiroval formulí 1.

Ferdinando Cannizzo, šéf Ferrari pro návrh závodních vozů GT, k novince řekl: „Podívali jsme se na to, jak věci dělají ve formuli 1 a v závodních prototypech a zkopírovali jsme to. S týmem F1 jsme si vyměnili nějaké nápady a koncepty.“ Doplnil, že se na vývoji 296 GT3 ve Ferrari vyšší či menší měrou podílela všechna oddělení.

Video se připravuje ...

Jedna z vůdčích myšlenek při návrhu a vývoji byla, aby se speciál GT3 stal jednodušší na provoz a servis. Nejen, že je jako jeden celek snímatelná přední či zadní část karoserie, ale také pomocné  rámy lze rovněž snadno oddělit od zbytku vozu. Cannizzio řekl: „Když odstraňujete přední nebo zadní část karoserie, je tam jen jeden konektor, ne hromada kabelů na všech možných místech.“ A k tomu přidal: „Přední a zadní část karoserie mohou být vyměněny velmi rychle, během sekund. Ale ještě musíme zjistit, jak přesně může být výměna rychlá.

Motor závodního 296 GT3 vychází ze sériového modelu 296 GTB, což znamená třílitrový vidlicový šestiválec s úhlem sevření válců 120° a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Motor je ve voze umístěn více vepředu a níže, což snižuje těžiště a naopak až o 10 % zvyšuje tuhost karoserie. Výkon se pohybuje kolem 600 koní při 7.250 ot/min a točivý moment kolem 712 Nm při 5.500 ot/min, a to bez elektrické asistence, na kterou spoléhá sériový vůz. Převodovka je sekvenční šestistupňová, s jednou spojkou s ručním ovládáním místo pedálu na podlaze.  

Ve srovnání s předchůdcem, Ferrari 488 GT3, generuje 296 GT3 větší přítlak, a to až 20 procent. Jezdí na 18palcových kolech, za nimiž se skrývají 15,7palcové disky brzd s šestipístkovými třmeny vepředu, respektive 13palcové kotouče se čtyřpístkovými třmeny vzadu. V interiéru pak nechybí například klimatizace.

Závodní speciály nejsou levné, obzvlášť když jde o Ferrari, ale značka si tradičně jejich ceny nechává pro sebe. Oficiálně výrobce řekl jen to, že 296 GT3 nebude výrazně dražší než předchozí 488 GT3. U něj cenu také neznáme, ale obecně se odhaduje v okolí 500 – 600 tisíc euro (12,3 – 14,8 milionů korun).

Doporučujeme

Témata