Ferrari prý má přístroj na stáčení kilometrů. Na zánovních autech pak vydělává miliony!

Ferrari prý má přístroj na stáčení kilometrů. Na zánovních autech pak vydělává miliony!

Ferrari prý má přístroj na stáčení kilometrů. Na zánovních autech pak vydělává miliony! Zdroj: acz

Jan Mička
Diskuze (14)
Napadlo vás někdy, jestli mají dealeři Ferrari potřebu stáčet u svých vozů počítadla kilometrů? Jeden z bývalých prodejců říká, že to tak je.

Celá situace vyplynula na povrch v souvislosti s propuštěním prodejce Ferrari Roberta Roota. Bývalý zaměstnanec dealerství New Country Motor Cars Palm Beach se měl stát obětním beránkem manipulování s digitálními tachometry zánovních vozů Ferrari. Root podle všeho objevil přístroj na stáčení kilometrů a vyslovil svůj nesouhlas s jeho použitím, za což si vysloužil výpověď.

Navenek se má všechno tvářit tak, že Root opouští firmu kvůli vysokému věku a dalších faktorech (je mu 71 let). Okamžitě byl nahrazen dvaatřicetiletou manželkou šéfa dealerství i navzdory tomu, že se mu podařilo prodat vůz v hodnotě 1,4 milionu dolarů.

Zařízení s názvem Deis Tester mělo být použito v uvedeném dealerství, podle Roota ale jeho kořeny sahají až do sídla automobilky Ferrari v Itálii. Deis Tester má být v provozu od roku 2010 a s jeho používáním mají mít zkušenosti dealeři a servisní technici Ferrari v Severní Americe. Vezmeme-li to do důsledku, každé zde prodané zánovní Ferrari od roku 2010 může mít stočený tachometr.

Dealeři a technici se zařízením podle Roota nezachází jenom tak – úprava digitálního tachometru každého automobilu měla být schválena přímo z Ferrari, a to za jediným účelem: čím méně má zánovní vůz najeto, tím více jsou za něj bohatí klienti ochotni zaplatit. Cílem bylo, aby se na počítadle ujetých kilometrů objevila číslice 0.

Root uvedl, že mělo být zařízení Deis Tester použito například u LaFerrari Stevena McMillana, bývalého generálního ředitele společnosti Sara Lee Corporation, který údajně servisnímu technikovi za provedení operace zaplatil v hotovosti. Mělo k tomu dojít koncem října 2015 a McMillan měl na „tachometrově“ novém automobilu vydělat až jeden milion dolarů.

Ferrari se k situaci moc nevyjadřovalo, prý jde pouze o spor mezi prodejcem a jeho zaměstnancem a do toho se nebude míchat. Spor oficiálně nezahrnuje celou automobilku Ferrari, pokud jsou ale Rootova tvrzení pravdivá a zařízení Deis Tester skutečně pochází přímo z Itálie, další právní kroky na sebe nenechají dlouho čekat.

Vstoupit do diskuze (14)