Ferrari v Paříži 2008
Ukázali jsme vám spousty oficiálních fotografií nového modelu California a dozvěděli jsme se o něm prakticky všechno, než konečně nadešla chvíle, kdy jsme mohli nejnovější Ferrari spatřit na vlastní oči.
Ferrari California
Zaznamenali jsme spoustu reakcí na téma „laciné Ferrari“, „hazardování s dobrým jménem“ nebo „konec dobrého designu“. Ani s jedním z těchto názorů se ale nelze ztotožnit.
Nová California totiž rozhodně nepůsobí lacině a na ulici se na ní nepochybně ohlédnete se stejným zalíbením, jako za každými jiným vozem se vzpínajícím se koníkem ve znaku.
Diskuze však bude asi vyvolávat skutečnost, že se již i Ferrari rozhodlo jít designově s dobou, a tak nejnovější model už není kombinací výhradně jednoduchých linek. Místo linek dostala California i pár stylistických kudrlinek, zejména co se zakomponování zadních svítilen a výfuků do karoserie týká. Ovšem podobný trend bylo možné vidět už u F430. A že bychom se měli bát, že se Ferrari stane autem pro každého, vhodným i pro každodenní ježdění? Vždyť takové vozy Ferrari už dávno jsou…
První kupé-kabrio z Maranella nezůstává svému logu určitě nic dlužno. Důkazem může být třeba zbrusu nový vidlicový osmiválec o objemu rovných 4,3 litru skrývající 460 koní (343 kW). Díky němu dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než čtyři sekundy. Výkon přenáší na zadní kola nová sedmistupňová dvouspojková převodovka se čtyřmi možnostmi nastavení. Své místo ve voze našla i kontrola trakce, odvozená prý od té, která byla vyvinuta Scuderií Ferrari pro formuli 1 a aktivní podvozek s adaptivními tlumiči systému MRC (Magnetic Ride Control).
Jestli jste si mysleli, že díky relativně nízké ceně a masové výrobě budou Californie smutně postávat na showroomech po celém světě, byl to omyl. První vozy budou zákazníkům dodávány již na jaře příštího roku za cenu od 4,5 milionu korun, už teď je prý ale auto vyprodáno až do roku 2011.