Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari v roce 2009 prodalo 6.250 vozů, o 5 % méně než v roce 2008

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Slavná italská automobilka Ferrari byla v uplynulém roce poměrně úspěšná, prodala přes 6 tisíc svých supersportů.

Číslo 6.250 je sice menší než v předchozím roce, pokles činí 5 %, ale globální trh luxusních sportovních automobilů klesl loni o 35 %. Sám výrobce uvádí, že jeho celosvětový podíl se zvýšil o 10 procentních bodů. Tento výsledek se podařilo dosáhnout díky úspěchu modelu California. 60 procent jeho nových majitelů nikdy předtím žádný vůz se vzpínajícím se koníkem nevlastnilo. V Maranellu očekávají, že do těchto statistik letos výrazně promluví i nová 458 Italia.

Ferrari za loňský rok vykázalo provozní zisk 245 milionů eur. Ten klesl o zhruba 100 milionů, a to hlavně díky slabému dolaru, jehož pád zapříčinila finanční krize v USA.

Do Severní Ameriky také firma dodala o dvě stovky vozů méně, celkem 1.467. Celoevropské prodeje se zastavily na čísle 2.752, klesly o 6 %. Největšími trhy starého kontinentu zůstávají domácí Itálie s 655 kusy a Německo, kde jich našlo své zákazníky o 11 méně.

Střední východ je na tom lépe, tam se odbyt zvýšil o 29 % na 471 vozů. V jihovýchodní Asii a Tichomoří se prodalo 1.117 aut (+3 %), z toho jen v Číně 206. Japonský trh spolkl rovnou pětistovku aut legendární značky, což znamená 8 % z celkového počtu za loňský rok.

Úspěšné byly i další aktivity italské firmy. Byla rozšířena síť značkových obchodů Ferrari Store, jeden z nich byl otevřen například v Londýně. Do konce roku 2011 by jich mělo být již šedesát. Sezona ve F1 se příliš nevydařila, jediné vítězství dobyl Kimi Räikkönen v Belgii. Závodní tým Scuderia Ferrari Marlboro proto vkládá velké naděje do té letošní, už jen díky příchodu dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. Za ním stojí také španělská banka Santander, se kterou byl podepsán pětiletý kontrakt.

Neměli bychom zapomenout ani na internet. Na začátku března 2009 byly spuštěny nové oficiální webové stránky, které do konce roku zaznamenaly 200 milionů přístupů. Další statistika je již poměrně čerstvá: představení nového monopostu s typovým označením F10 vidělo online na 3 miliony lidí. Od ledna 2010 je k dispozici firemní web také v japonské jazykové mutaci a během roku se chystá čínská.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - jazva
19. 2. 2010 09:27
Re: Uáááááááááááá
ja viem... >:D
Avatar - T613
19. 2. 2010 09:12
Re: Uáááááááááááá
je určitě lepší, ale nevystihuje tu V6 multiair.
"Mohli jsme mít V6 Multiair, a krásný! Ale my jsme řekli ne!" >:-[]
Avatar - jazva
19. 2. 2010 08:53
Re: Uáááááááááááá
síce OT ale toto je lepšie... [odkaz] ;-)
Avatar - T613
19. 2. 2010 06:51
Re: Uáááááááááááá
[odkaz]
Avatar - Ricardo
19. 2. 2010 01:05
Tak se to dělá
Ostatní by chtěli, ale jen Ferrari ví, jak na to, a umí si svoji značku pohlídat a dál rozvíjet