
Ferrari V8 Twin-Turbo spatřeno při testech na Fioranu
Tak už nám downsizing pomalu drtí i nejslavnějšího výrobce sportovních aut na planetě. Hypersport LaFerrari využívá hybridní techniku a na cestě je také první produkt procesu, kterému se říká downsizing, jenž vyměňuje větší objemy atmosférických motorů za menší přeplňované.
Prvním downsizovaným autem se vzpínajícím se koníkem ve znaku bude nástupce kupé-kabrioletu Ferrari California, ať už se bude jmenovat jakkoli. Zatímco dosud platilo, že co nové ferrari, to o něco větší motor i výkon, u nové californie se to zlomí a poprvé dojde naopak k výraznému snížení objemu, jenž bude nahrazen přeplňováním turbodmychadlem.
Motor V8 4,3 l o výkonu 360 kW (490 k) a s točivým momentem 505 Nm při 5000 otáčkách bude nahrazen sice taktéž osmiválcem, ale o objemu jen 3,8 l, jenž doplní dvě turbodmychadla. Jedná se o stejný motor, jenž bude pohánět sedany Maserati Quattroporte a Ghibli. U trojzubce má výkon 530 k a masivní točivý moment 710 Nm a i v případě, že by si své parametry pouze ponechal, si budoucí california dynamicky výrazně polepší.
Nové Ferrari California bude debutovat už příští rok a určitě nebudu jediný jako na trní, jestli se turbodmychadla objeví i před zadní nápravou nástupce sportovnějšího 458 Italia. Doufejme, že ne, byť by při zachování atmosférického plnění museli majitelé tohoto vozu překousnout, že by je civilnější california nepěkně proháněla.
Zatím si poslechněte jak nový V8 Twin-Turbo v podání Ferrari zní: