Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat chystá hned několik elektrických novinek. Mají být dostupné pro každého

David Bureš
Diskuze (16)

Fiat má v rámci koncernu Stellantis hrát roli dostupné značky. Týkat se to má rovněž elektromobilů.

Koncern Stellantis představuje své plány v oblasti elektromobility pro následující léta. Týkají se prakticky všech jeho značek, které tím pádem výrazně rozšíří svoji nabídku aut na elektřinu. Platí to logicky i pro Fiat, jehož vedení již nedávno oznámilo, že do roku 2030 bude nabízet výhradně elektromobily. Nyní italská značka své plány konkretizuje.

Fiat v rámci rozlišení značek koncernu Stellantis má hrát roli výrobce cenově dostupných automobilů, což má platit také právě v případě elektromobilů. Ostatně v oblasti elektroaut se chce Fiat prezentovat heslem „je to zelené, jen pokud je to zelené pro všechny“.

V praxi to znamená, že expanze Fiatu v oblasti elektromobilů nebude tak rychlá jako třeba u jiných výrobců, turínská automobilka zkrátka hodlá počkat, až cena techniky pro elektromobily klesne natolik, aby umožnila nabídnout dostupný automobil s elektrickým pohonem.

I proto výraznější expanze Fiatu na poli elektromobilů proběhne až po roce 2025, kdy podle vedení budou baterie díky novým technologiím levnější.

Už do té doby však italský výrobce chce nabídnout všechny své modely také v čistě elektrické, bateriové verzi. Po elektrickém Fiatu 500e, doplňujícího nabídku konvenčního modelu s jiným technickým základem, následuje elektrický derivát užitkového Ducata.

Vedle toho se pracuje na elektrické alternativě k Pandě, která se inspiruje konceptem Centoventi. Elektromobil pak Fiat nabídne také ve formě malého SUV, které se začne vyrábět v roce 2022 v polské továrně Tychy.

Jelikož se Fiat zřejmě nadále zaměří hlavně na menší auta, bude pro něj klíčová hlavně platforma koncernu Stellantis určená pro malé vozy. Tzv. STLA Small má do budoucna nabídnout baterie pro ujetí až 500 km bez nutnosti dobíjení.

Elektrické plány se přitom týkají také značky Abarth, která slouží jako sportovní divize Fiatu. V jejím případě bude elektrifikace výrazně rychlejší, výhradně elektromobily má nabídnout už do roku 2024. I to naznačuje příchod Abarth verze nového Fiatu 500e, případně připravovaného městského SUV Fiatu. Abarth přitom věří, že prostřednictvím elektroaut nabídne zábavné vlastnosti, a to podle motta „rozproudění lidí, ne planety“.

David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

11. 7. 2021 09:15
Re: Elektrická budúcnosť možno nemusí znamenať len elektromo
Souhlasím až na to, že nejsem ochoten zkousnout jakékoliv omezení ve vlastnictví… ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 7. 2021 08:49
Re: Elektrická budúcnosť možno nemusí znamenať len elektromo
Z principu souhlas... akorát, že jsem asi ochoten připustit, že jak je nás na světě čím dál víc, tak planetu čím dál tím víc devastujeme.
Takže nějaké omezení bych byl ochoten "zkousnout".
Bohužel bezhlavé prosazování EV nemá s ochranou planety společného zhola nic - je to jen prosazování zájmů jedné skupiny proti druhé.
Na klasických autech spadly marže, tak je třeba donutit lidi kupovat něco jiného - zase s maržemy vysokými.
Všechno ostatní okolo jsou jen kecy.
11. 7. 2021 08:08
Re: Elektrická budúcnosť možno nemusí znamenať len elektromo
Hlavně na co regulace? To jsme tu už pár desítek let zažili a víme, kam to vede… Taky nechápu, proč by mi měl někdo nařizovat, co můžu vlastnit a co ne. Nejsme v Severní Korei nebo Číně ;-)
10. 7. 2021 22:25
Re: Elektrická budúcnosť možno nemusí znamenať len elektromo
A proc se maji vzdavat auta normalni lidi jen proto, ze bydli v byte?
Necht regulace zacne potlacenim zrudnych obru, vice nez dvoutunovych SUV...
To bude najednou pad emisi i spotreby kovu a plastu...
Avatar - petr petrumr
10. 7. 2021 20:06
Re: Elektrická budúcnosť možno nemusí znamenať len elektromo
ti co bydlí v bytech se budou muset auta vzdát, ve velkých městech se už tak děje. Ta regulace musí nějak začít.