Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Stellantisu? Elektromobily s dojezdem 800 km a Alfa e-Romeo

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 7. 2021 • 14:56
103
13
Zobrazit náhledy (103)
Alfa Romeo: Vedle SUV se počítá i se sedanem vyšší střední třídy Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo

Ani nový automobilový koncern nezapomněl na elektrickou strategii pro příští roky. Elektrifikace se dotkne všech značek skupiny.

Společnost Stellantis dnes v rámci tiskové konference EV Day 2021 odhalila elektrické plány pro brzkou budoucnost. „Zákazníci jsou srdcem společnosti Stellantis, proto jsme se zavázali nabídnout výkonná, schopná, stylová, komfortní a ikonická vozidla s dostatečným elektrickým dojezdem, která zapadnou do jejich každodenního života,“ uvedl generální ředitel Carlos Tavares k nové strategii, která si vyžádá investici 30 miliard eur (přes 775 miliard korun).

Firma věří, že snížením nákladů na baterie a optimalizací distribuce a výroby nových elektromobilů se tato částka časem vrátí zpět do kasičky společnosti. Stellantis se chce stát lídrem na trhu s nízkoemisními vozidly. Do roku 2030 mají elektrifikované vozy v Evropě představovat 70 % prodejů.

Klíčem k úspěchu mají být především inovované baterie. Společnost Stellantis podepsala memoranda o porozumění se dvěma partnery zaměřenými na těžbu lithia v Severní Americe a Evropě. Právě lithium je označováno jako klíčová surovina pro akumulátory a firma nechce riskovat, že by jej při rozšíření nabídky elektromobilů měla nedostatek. Vedení navíc předpokládá, že se v příštích letech povede snížit náklady na akumulátory. Cena baterií by prý měla v letech 2020 až 2024 klesnout o 40 %, do roku 2030 pak o dalších dvacet procent. Pomoci má především optimalizace celé sady, zjednodušení modulů, vyšší hustota, stejně jako pozměněné složení. Dále chce firma maximalizovat životní cyklus baterie opravami, repasováním či dalším využíváním po odmontování.

Video se připravuje ...

Cenová dostupnost elektrifikovaných vozů je pro firmu prioritou. Stellantis věří, že elektrické vozy budou cenově srovnatelné se spalovacími motory do roku 2026. K plnění ambiciózních plánů se zavázalo všech čtrnáct značek koncernu, přičemž každá z nich chce nabízet nejlepší elektrifikované řešení v dané třídě, které však bude i nadále odrážet DNA té které automobilky.

V příštích letech budou jednotlivé značky sdílet čtveřici elektrických platforem (Small, Medium, Large a Frame) s dojezdy 500 až 800 kilometrů na jedno nabití a rychlonabíjení m až 32 kilometrů za minutu. Možnosti se dále skládají ze třech variant elektrického pohonu, jejichž kombinace umožňuje pohon předních, zadních i všech kol. Všechno je samozřejmě maximálně modulární a lze uzpůsobit na automobily nejrůznějších velikostí od Fiatu přes Alfu Romeo až po RAM. Když už jsme u samostatných značek, asi nejvíce nás zaujal příslib právě Alfy, která se má od roku 2024 stát Alfou e-Romeo. Na vysvětlení konkrétního významu si nicméně musíme ještě nějaký čas počkat.

Po elektrifikaci přišla řada i na některá další důležitá témata, namátkou bezdrátové aktualizace softwaru. Stellantis věří, že díky nim prodlouží životnost platforem o pěknou řádku let. Software si chce firma vyvíjet interně, aby zachovala jedinečnou charakteristiku pro každou značku. „Naše elektrifikace je pravděpodobně nejdůležitější cihlou, kterou musíme položit při plánování budoucnosti koncernu Stellantis. To všechno pouhých šest měsíců po jeho zrození,“ dodává Carlos Tavares.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Avanti
9. 7. 2021 22:28
Ešte
Ešte si poplačeme aj za naftovými Alfami..
9. 7. 2021 17:48
Re: Re: Tak
Premiéra Tonale bude v březnu v Ženevě a v červnu už bude u dealerů.
9. 7. 2021 14:54
Re: Re: Re: Tak
Jo, koupili... Otázka je co za pár let. Jestli ještě nějaká specifická značka vůbec zbude...

Z některých mixů může vzejít i něco dobrého, ale mezi Peugeotem a Alfou nebo Peugeotem a Jeepem žádnou chemii necítím.
9. 7. 2021 14:32
Re: Re: Re: Tak
Ano 2022
Avatar - wakantanka
9. 7. 2021 13:47
Re: Re: Tak
V červnu budúci rok? Ja len že už je červenec :)