Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat do roku 2022 skoncuje s dieselovými motory

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Od roku 2022 už žádné dieselové motory v osobních vozech, takový je podle listu Financial Times plán automobilky Fiat Chrysler. Deník se odvolává na zdroje obeznámené s novou čtyřletou strategií italsko-amerického automobilového koncernu.

S plánem, který reaguje na rostoucí náklady na dodržování emisních pravidel a pokles poptávky po naftových pohonech, má firma veřejnost seznámit 1. června.

Výrobce vozů značek Jeep, Ram, Dodge, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo a Fiat by se tak stal další automobilkou, která se veřejně zřekla naftových motorů. Že neuvažuje o dalším dieselovém modelu se listu Financial Times loni svěřila japonská Toyota a stejné rozhodnutí oznámila pro svou značku Porsche minulý týden i německá firma Volkswagen.

Naftový pohon evropskému automobilovému průmyslu dlouho dominoval, ale jeho podíl na trhu v poslední době klesá. Na ústupu dieselu se podepsal emisní skandál společnosti Volkswagen, s ním spojená rostoucí politická opozice vůči tomuto typu paliva a plány některých měst na jeho úplný zákaz.

Loni se prodej dieselových vozů v Evropě snížil o osm procent. Podle údajů společnosti Jato Dynamics činil jejich podíl na trhu 43,8 procenta.

Náklady na vývoj nového typu dieselového motoru, který by splňoval přísnější evropská pravila, by se podle odhadů automobilového průmyslu mohly oproti dřívějšku zvýšit až o 20 procent. Nové dražší vozy by pak byly dostupné menšímu množství zákazníků. A to v době, kdy cena konkurenčních původně dražších elektromobilů klesá, připomněl list.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Avatar - Martin911Turbo
27. 2. 2018 21:16
A co SUV Fiat?
A co SUV od Fiatu a Jeepu, které v Evropě jezdí nejvíce právě v naftě?
Bude prodávat Fiat americké benzínové motorizace do Evropských modelů? Asi ne
Avatar - mariov8
27. 2. 2018 11:56
Re: Itálie
Teď to nenajdu, nemám tady kolegu z fleetu, zaměstnanci prý považuji ta auta v případě nehody za nebezpečná. Viděl jsem tu konstrukci, taky bych do toho nesedl. Žel současné diesely se pro poštovní pojížďky opravdu moc nehodí, jenže ty benzínové nikdo nekupoval a mají vysoké emise CO2...

A strč si ty svoje čichače někam!

Nedokáže to ani dojet do depa a nemohou dělat svoji práci nýbrž si musí hrát s dojezdem: [odkaz]
Avatar - Stejsn
27. 2. 2018 11:49
A tady nejde nevytáhnout stará říkanka:
"Chceš-li poznat co je svízel, kup si Fiat, nejlíp diesel" :-)
Avatar - Beefcake
27. 2. 2018 10:05
Re: Itálie
Zakaznik by urcil prd, lebo vacsina z nich si necha vrtat do kolena kvoli usetrenej troche paliva bez ohladu na vsetko ostatne.
Tuto s tym popostrcenim automobiliek(a zakaznikov) od uradov a regulatorov plne suhlasim.
27. 2. 2018 09:45
Re: Itálie
vsude se najdou vyjimky, i dodavky budou takobve, ktere nalitaj treba 500k za den a vic, ale to neznamena ze to tak delaj vsechny, nebo vetsina, treba Ceska Posta ma prumerny najezd vozoveho parku do 40km za den, ne tam opravdu nepotrebuji naftove dodavky aby si ridici mohli jezdit po adresach a misto dorucovani baliku jen vhazovat listecek ze adresat nebyl zastizen >:D

to s tim odmitnutim s tim jezdit mas odkud? nejaky zdroj? nebo je to jen ta kachna/hoax co kolovala na netu z rad naftocichacu? a co byla vyvracena behem chvilky?