Fiat Dobló 2. generace: První fotografie a informace (neoficiálně)
Premiéra je zatím neoficiální, první snímky se objevily na Wikimedia Commons, ale na snímcích je reálný vůz, nejedná se o počítačovou retuš.
Výsledek projektu 263 se zbavil užitkové vizáže předchůdce, který byl koncipován hlavně jako dodávka, i když se vyráběly a vyrábějí i osobní verze včetně vyšperkované varianty Malibu.
Nemůžeme se ale ubránit dojmu, že nové Doblò ztratilo na originalitě první generace, obzvláště v původním provedení, i když to zrovna příliš krásy nepobralo. Novinka je určitě hezčí, ale podobnosti se současnými velkoprostorovými modely Citroënu, Kiou Soul, či domácí Škodou Roomster se ubránit nemůže. Design zadní výklopné stěny ovšem odpovídá maličkému Fiorinu, respektive osobnímu Qubu.
Podvozek vychází z modernizovaného Punta Evo, o motorech se zatím spekuluje, jistě nebudou chybět nové přeplňované vznětové agregáty Multijet II. Také nové Doblò bude k dispozici jak v osobních, tak i v užitkových verzích. Bude se vyrábět v Turecku v továrně Tofas, společném podniku Fiat Group a turecké Koç Holding A.Ş. Zde také probíhala hlavní část vývoje vozu. Plán výroby hovoří o 120.000 kusech ročně, 70 procent by jich mělo být určeno pro evropské trhy.
Pro úplnost připomeňme v krátkosti kariéru první generace. Ta se objevila v roce 2001 a spočívala na upravené platformě světového modelu Palio alias projektu 178. Vývoj ještě probíhal v Itálii u Fiat Centro Stile, výroba ale běžela u Tofasu v turecké Burse.
Populární byla zejména prosklená varianta s pěti a sedmi sedadly Panorama, ale Doblò bylo k mání i jako oplastované pseudoterénní Adventure, ovšem jen v daleké Brazílii. Značnou část objemu produkce tvořily také dodávky Cargo, které existovaly i jako prosklené. Původně se do vozů montovaly zážehové motory o objemu 1,2 litru a vznětové 1,9 l včetně moderních turbodieselů JTD.
Na podzim roku 2005 přišla modernizace, která změnila poněkud kontroverzní příď. Světlomety ztratily rozdělení plastovým pásem na dvě části, vůz se od té doby místo tváře zamračeného buldoka usmíval. Nový byl i přední nárazník a maska, změny v zadní části se omezily na nová světla, retuše proběhly také v interiéru. Faceliftované Doblò bylo k mání s benzinovou čtrnáctistovkou a šestnáctiventilovými turbodiesely Multijet objemů 1,3 a 1,9 litru, varianta Natural Power, spalující krom benzinu i metan, měla pak pod kapotou šestnáctiventilový motor objemu 1,6 litru. Modernizované provedení získalo prestižní titul Van of The Year (tedy Dodávka roku) 2006.