Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 5. 3. 2011 • 20:33
28
43
Zobrazit náhledy (28)
Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont
Přeměna americké účelnosti v italský jemnocit proběhla překvapivě dobře – na poitalštěné Američany se dá koukat se zalíbením.

Freemont není výjimkou – ačkoliv se vydal přes oceán opačným směrem, než davy živých Italů o několik desítek let dříve, přichází dobýt Evropu s otevřeným srdcem a velkými ambicemi. A nepotřeboval k tomu mnoho – výchozí Dodge Journey už dostalo ucházející design, na kterém nebylo potřeba mnoho měnit – retuše se omezily na výsostné znaky a loga.

Znovu vzpomínáme na Ameriku při pohledu na kola s pneumatikami obludných rozměrů 225/55 R19, hodně pro výsledný dojem udělaly i nové vzory kol a po italsku citlivě namíchané barevné odstíny.

A tak se překopávalo hlavně v interiéru, ovšem o to důkladněji. Nezůstal prakticky na kameni kámen a všechny změny sledovaly jediný cíl – natáhnout pomyslný červený koberec pro zmlsaného Evropana na poměrně strohé americké půdě.

Tvrdý nevzhledný plast proto uvnitř nahradily luxusně působící matné panely, na palubní desce i jiných obvyklých místech dokonce měkčené. Zcela nová palubní deska oblékla obloučky, stříbřité povrchy a chromové

linky. Centrální barevný displej má kompletní ovládání dotyky, pro základní pohyb slouží jen dvě kolečka s tlačítky.

Výrazný je nový velký (385 mm) volant nepříliš nápaditých tvarů, obsypaný tlačítky, překombinovaně působí i barevné vzory na jinak jednoduché přístrojové desce. Ta spoléhá na kvalitní displej s vysokým rozlišením, na němž lze zobrazovat širokou škálu funkcí, informací, kontrol a údajů. Zajímavostí je počítač motohodin, kterému jsme se podivovali už v Jeepu Grand Cherokee.

Sedačky jsou v původních tvarech i místech, dostaly jen nové potahy. Sedí se na nich pohodlně a především vysoko, což platí pro druhou a třetí řadu, stoupající směrem dozadu jako v amfiteátru. Přední sedačky zdobí slušné rozměry 47 x 63 cm, pro hlavu zbývá pod velkým střešním oknem průměrných 95 cm. Směrem vzad velkorysosti rychle ubývá – druhá řada se spokojí se 43centimetrovým sedákem a třetí podepře sotva zadek – 38 cm je opravdu málo. Aspoň že opěradlo je tam vysoké plných 64 cm, tedy o 4 více než v druhé řadě.

Nechybí tam dokonce samostané výdechy klimatizace a LED světélka.

Šikovně řešené, vertikálně orientované kubíky uvnitř pojmou při sklopené třetí řadě břemeno slušných rozměrů 110 (délka) x 106 cm, nakládací hrana je však hodně vysoko – 78 cm. Ještě že páté dveře se otevřou až do plných 186 cm.

Freemont pojme pět dospělých a dvě děti, a k tomu cca dvě menší tašky, nebo velkou rodinu a hodně bagáže. Design neurazí, náhrada přestárlých a hlučných volkswagenovských pumpotrysek vlastním skvělým dvoulitrem JTD potěší a interiér se díky kvalitnějším materiálům a polidštěnému vzhledu výrazně zútulnil.

Pokud to Fiat nepřežene s cenami, jak se mu v poslední době u některých modelů daří, mohl by s Freemontem prorazit.

Témata
14. 3. 2011 08:13
Re: FREEAT
ked ma vramci koncernu ten isty voz seat a VW - Sharan a alhamra, tak je to ok a dizajnove ciste. Ak to spravi fiat tak uz je to zle? Nerozumiem tvojmu prispevku.. Myslim ze ten prispevok potom patri aj clanok na alhamru

Tvoj prispevok je uplne scestny a nelogicky. Detto to plati pre seat a jeho exeo s technikou z 2001...
8. 3. 2011 08:58
Re: FREEAT
"EXEO je karosářsky zcela nový vůz" [odkaz]
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 13:15
Re: Pizza s kečupem
Jo a kdo? Mercedes?
Kdžy ěnkam nacpeš výběhovou techniku a osekáváš náklady tím, že ušetříš an výstupní kontrole a materiálech, nikdy to nemůže vyjít.

Jinak pokud vím Chryslera nikdo nevlastnil, naopak Chrysler kdysi vlastnil Simcu, Lamborghini, podíl v Mitsubishi atd.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 13:14
Re: Facka
Muscle car nikdy neměly italskej design a pokud dá bůh, nikdy mít nebudou.

A ostatní modely Dodge jsou bud trucky nebo MPV a nějak musí zapadat do této rodiny.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 13:12
Re: Facka
Dodge RAM už není, jen pouze RAM a i těch tu jezdí dost, jen Denker jich loni prodal tuším 5

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku