Fiat nechystá velká auta, naznačuje vstřícnost k Volvu
Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne na právě probíhajícím ženevském autosalonu prohlásil, že značka Fiat už nebude vyrábět velká auta. Marchionne poukazuje na to, že tato automobilka nemusí vyrábět velké vozy, protože už jsou v nabídce Chrysleru a Alfy Romeo, které jsou součástí koncernu Fiat-Chrysler.
Neúspěch Cromy totiž donutil vedení Fiatu, aby přehodnotilo, jak pohlíží na tuto značku. Podle Marchionneho si tento automobilový výrobce musí ujasnit, jaký je jeho potenciál. Jelikož součástí koncernu je i Chrysler, není dle Marchionneho třeba, aby Fiat mířil do segmentu velkých aut. Navíc do koncernu patří také Alfa Romeo, jejíž modely mají být luxusnější než Fiaty.
Největším Fiatem bude v následujících letech Bravo. Nová generace tohoto modelu už nebude hatchbackem, nýbrž crossoverem. Příští Bravo tak zacílí přímo na Nissan Qashqai.
Šéf italsko-amerického koncernu je přesvědčen, že díky Chrysleru je možné, aby Fiat přežil i přesto, že bude nabízet pouze malé automobily. Pilířem nabídky tohoto italského výrobce jsou v současnosti malé modely Panda a 500. Vedení už nechce mířit do segmentů, ve kterých by Fiat neměl šanci.
Fiat pak možná bude v následujících letech spolupracovat s Volvem. Švédská automobilka totiž v současnosti shání partnera, který by jí pomohl s vývojem malých vozidel. Jak dříve prohlásil šéf Volva Stefan Jacoby, je tento výrobce nakloněn spolupráci, která by znamenala sdílení platforem a motorů. Marchionne pak naznačil, že je ochoten s Volvem o případné spolupráci jednat.
Sám Fiat pak hledá partnera na poli alternativních pohonů. Marchionne odhalil, že o takové spolupráci hovořil s vedeními některých japonských automobilek. Fiat ale kvůli vysoké ceně této techniky dá raději přednost dalšímu vývoji spalovacích motorů.
I přes toto rozhodnutí se však na konci roku objeví na trhu elektrický Fiat 500. Kvůli maximálnímu snížení nákladů na vývoj tento automobil použije techniku od celé řady firem.