Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Palio Fire Economy: Pátý život globálního Palia

3. 6. 2010 • 13:25
6
7
Zobrazit náhledy (6)
Fiat Palio
Brazilský Fiat Automóveis přichází s novou verzí Palio Fire Economy. Tento globální hatchback podstoupí pro modelový rok 2011 již čtvrtý facelift.

V Evropě Fiat s modelem Palio (a odvozeným pickupem Strada a sedany Albea/Siena) velký úspěch nezaznamenal, na brazilském trhu se ale i 14 let po premiéře původní verze jedná o jeden z klíčových modelů.

Palio se představilo v roce 1996 jako první z rodiny globálních modelů. Kompaktní a levný hatchback byl navržen jako auto schopné vyhovět potřebám zákazníků ve všech kontinentech. Premiéra se uskutečnila v Brazílii a nakonec Brazílie společně se sousední Argentinou jsou největším odbytištěm Palia.

Původní design navrhl I.DE.A Institute, v roce 2001 jej faceliftoval Giorgetto Giugiaro podle tehdy nového Fiatu Stilo. Další facelift přišel v roce 2004 a prozatím poslední v roce 2008. Pro modelový rok 2011 brazilský Fiat představil další, v pořadí už čtvrtou změnu designu.

Upravený vzhled Palia 5. generace znamená především novou masku chladiče s masivní chromovanou lištou a kouřová krycí skla předních i zadních světel, která se dosud dodávala jen na sportovní verzi Palio 1,8R. Nové jsou i oba nárazníky, nástavce prahů a design 13- a 14palcových kol.

Velmi zajímavé je, že tvar předních světel představuje návrat k designovému řešení 3. generace Palia z roku 2004.

Palio Fire Economy také dostane bohatší výbavu. Standardem nově bude posilovač řízení, nárazníky v barvě vozu a třetí brzdové světlo. I přes rozšířenou výbavu Fiat zvýší ceny jen o 1 %. Pohon i nadále zajišťuje osmiventilový čtyřválec 1,0 Fire Flex s výkonem 54 kW spalující benzin nebo etanol.

Související články

Témata
4. 6. 2010 07:03
Italská Dacia?
Čemu tleskám, je ten motor - litr objem a 54 kW - pro tohle malé autíčko akorát a slušný litrový výkon. Vizuálně neurazí, ale ta láce je z toho trochu vidět. Komu to nevadí, proč ne...
Co se ceny týká, tu budu hodnotit, až tohle budou prodávat u nás.
A mimochodem divím se, že to tady ještě neprodávají a nechávají prakticky celý tržní segment levných aut Dacii.
3. 6. 2010 16:03
Pořád celkem pěkné
Jen mě zklamal návrat k původnímu interiéru. První palubka se mi zrovna moc nelíbila, později dostalo podobnou jako Fabia I, ale teď se zase vrátili k té staré. Tomu nerozumím. Jinak to auto pořád vypadá dobře. Samozřejmě v cenových měřítkách.
3. 6. 2010 13:20
Re: Lada
Však v poho... Nic se neděje... Přeci jen je tohle auto zamýšleno na méně náročné trhy (a tam už se také spíše jedná o low-end), takže v tomto kontextu to auto samo může nějakou kritiku schytat. Na druhou stranu je to už jeho konec a i když to porovnáš s konkurečními produkty (jako je Fox mistr elegance), pak to Palio vyznívá jako pohodovej lacinej kočár (bez nějakých zbytečných cinkrlátek, za rozumnou cenu a k tomu dodává skutečnou spolehlivost ruku v ruce s technickou nenáročností - vážně míněno, ne jen jako zažité klišé) >:D
3. 6. 2010 13:09
Re: Lada
V klidu. Při prvním pohledu na zveřejněné obrázky jsem si tuhle poznámku nemohl odpustit. Dle mého názoru bylo první Palio hezčí, dospělejší... ;-)
Avatar - Ricardo
3. 6. 2010 12:19
Re: Lada
A i původní verez Palia je přece jenom modernější design, jak Kalina

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud