Fiat Panda Monster Truck: Maxipanda oficiálně
Fiat bude novou generaci Pandy s pohonem všech kol propagovat pomocí monster trucku. Chystaná reklamní kampaň bude spuštěna na začátku příštího roku.
Televizní spot má vyprávět příběh dvou přátel, kteří vyrazí na hory s Pandou 4x4. Ta se však cestou přemění v monster truck. Řidič, který si myslí, že sedí v běžné Pandě, v závěru snímku z kabiny auta při vystupování vypadne, což jeho přátele (a možná i televizní diváky) pobaví.
Kvůli reklamě Fiat skutečně postavil monster truck na základech Pandy. Ten kombinuje Fiat Panda 4x4 a Jeep CJ-7, předchůdce Jeepu Wrangler. Z amerického offroadu pochází podlahová plošina. Použitá kola jsou jinak určena pro traktory, jejich průměr činí 150 centimetrů, na šířku měří 50 centimetrů.
Úprava znamená, že je Panda Monster Truck vysoká 390 centimetrů a 250 cm široká. Délka činí 380 centimetrů.
Práce na autě, kterému Fiat přezdívá Bigfoot, trvaly jen asi dva týdny, konstruktéři se zaměřili především na to, aby perfektně pracoval systém řízení, spojka, plyn i brzdy. Panda Monster Truck je totiž plně funkční. Není však jasné, jaký motor pracuje pod kapotou.
Pohon všech kol je u sériové Pandy 4x4 řešen elektronicky řízeným připojováním zadních kol, jízdu mimo asfalt usnadňuje i šestistupňová manuální převodovka s krátkou jedničkou, která tak částečně nahrazuje redukční převodovku. Z motorů jsou pro tento vůz na výběr 0,9 TwinAir Turbo a 1,3 MultiJet II.
Existuje ještě jednodušší alternativa Panda Trekking. Ta pohon 4x4 nahrazuje systémem Traction+, což je ve skutečnosti speciálně naladěná kontrola trakce simulující pohon všech kol.