Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Uno: Evropa se dočká v roce 2012

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Nové generace Una se dočká také Evropa. Mělo by se tak stát v roce 2012. První zemí, kde se začne prodávat, bude Irsko.

Uno se stane nástupcem Grande Punta, které se v Evropě stále nabízí jako levnější varianta k modernizovanému Puntu Evo. Od svého uvedení na trh v Brazílii, kde bylo také vyvinuto, je doslova prodejním šlágrem. Továrna v Betimu dosud uspokojila 75 tisíc nedočkavých zákazníků a prodejci Fiatu momentálně evidují dalších 20 tisíc závazných objednávek. Uno míří i do ostatních zemí Latinské Ameriky, nedávno bylo například uvedeno na chilský trh.

V roce 2012 se rozběhne výroba také v Indii ve společném podniku italského koncernu a firmy Tata. Není vyloučeno, že Una pro Irsko budou pocházet právě odtud. To už z linek brazilského závodu budou více než rok vyjíždět vozy s třídveřovou karoserií, které budou ještě levnější. Jejich produkce bude zahájena už v lednu 2011. V Indii bude vznikat ovšem pouze původní a praktičtější pětidveřová varianta.

Irsko bylo vybráno jako první evropská země také díky svým současným ekonomickým problémům. Levné auto by zde zkrátka a dobře mohlo zabrat. Vždyť se tu už dařilo i původnímu Unu, se kterým dokonce Irové závodili ve značkovém poháru. Předpokládá se nabídka základního modelu Attractive, ale chybět nebude ani nedávno představený Sporting a drsně se tvářící oplastovaný Way. Cílovou skupinou posledně jmenovaných dvou verzí jsou samozřejmě mladí řidiči. Fiat se chystá uvést na místní trh rovněž levný sedan Linea z Turecka, který se dosud prodával pouze ve východní Evropě a v Německu.

Výroba Grande Punta i jeho evolučního následovníka by měla skončit v roce 2013. Zatím není jasné, zda se nové Uno objeví také v ostatních státech EU, potažmo celého kontinentu. Je to však velmi pravděpodobné. Vždyť mezi aktuální Pandou a Puntem je zhruba půlmetrový rozdíl ve velikosti a hranatý Brazilec by tak vyplnil mezeru v nabídce.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
5. 12. 2010 23:54
jsu zvědav
Tomu tvaru se nedá divit. Pracovali na tom brazilci. Mě osobně se to líbí asi tak, že kdyby se u nás někdy v budoucnu prodávala 3 dvéřová verze za solidní cenu do 190 tis., vážně bych o tom uvažoval.
5. 12. 2010 21:36
Nechápu
politiku FIatu pokud skutečně uvede toto Uno na trh v Evropě. Všechny poslední modely měl Fiat designově povedené, třeba taková Panda, 500 nebo GP vypadají skvěle pořád. Ale tohle? Disproporční, vyloženě laciný design, tím si akorát pokazí modelovou řadu. K designu současných fiatů se vůbec nehodí. A že to bude kvalitní auto za málo peněz? Výrobní náklady budou stejné i kdyby to auto vypadalo líp. No, snad si to ještě rozmyslí.
Avatar - jenik1
26. 11. 2010 07:47
Kdo jim půjčí Eura? Možná i my
Irsko je na pokraji krachu a oni tam začnou prodávat UNO. No možná jim půjčíme i my, vláda už prý jedná o finanční pomoci eurozoně. Viz odkaz:
[odkaz]
26. 11. 2010 00:26
podobnost..
[odkaz] podobnost čistě náhodná..nejen zvenku kdo asi okopíroval koho >:D
25. 11. 2010 22:57
Re: Raději ne
vzhľad a kvality auta sú dve odlišné veci

Uno je len meno, nič viac, s tým pôvodným nič iné spoločné nemá, čiže zbytočné porovnávanie a zbytočná nostalgia . vzhľadom na pôvodné Uno hodnoť GP