Fiat Uno: Evropa se dočká v roce 2012
Uno se stane nástupcem Grande Punta, které se v Evropě stále nabízí jako levnější varianta k modernizovanému Puntu Evo. Od svého uvedení na trh v Brazílii, kde bylo také vyvinuto, je doslova prodejním šlágrem. Továrna v Betimu dosud uspokojila 75 tisíc nedočkavých zákazníků a prodejci Fiatu momentálně evidují dalších 20 tisíc závazných objednávek. Uno míří i do ostatních zemí Latinské Ameriky, nedávno bylo například uvedeno na chilský trh.
V roce 2012 se rozběhne výroba také v Indii ve společném podniku italského koncernu a firmy Tata. Není vyloučeno, že Una pro Irsko budou pocházet právě odtud. To už z linek brazilského závodu budou více než rok vyjíždět vozy s třídveřovou karoserií, které budou ještě levnější. Jejich produkce bude zahájena už v lednu 2011. V Indii bude vznikat ovšem pouze původní a praktičtější pětidveřová varianta.
Irsko bylo vybráno jako první evropská země také díky svým současným ekonomickým problémům. Levné auto by zde zkrátka a dobře mohlo zabrat. Vždyť se tu už dařilo i původnímu Unu, se kterým dokonce Irové závodili ve značkovém poháru. Předpokládá se nabídka základního modelu Attractive, ale chybět nebude ani nedávno představený Sporting a drsně se tvářící oplastovaný Way. Cílovou skupinou posledně jmenovaných dvou verzí jsou samozřejmě mladí řidiči. Fiat se chystá uvést na místní trh rovněž levný sedan Linea z Turecka, který se dosud prodával pouze ve východní Evropě a v Německu.
Výroba Grande Punta i jeho evolučního následovníka by měla skončit v roce 2013. Zatím není jasné, zda se nové Uno objeví také v ostatních státech EU, potažmo celého kontinentu. Je to však velmi pravděpodobné. Vždyť mezi aktuální Pandou a Puntem je zhruba půlmetrový rozdíl ve velikosti a hranatý Brazilec by tak vyplnil mezeru v nabídce.