Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat vlastní už 30 % Chrysleru

David Bureš David Bureš 15. 4. 2011 • 21:03
32
6
Zobrazit náhledy (32)
Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler Chrysler
Podíl Fiatu v koncernu Chrysler vzrostl z dosavadních 25 % na 30 %, brzy se má dále zvýšit na 51 %.

Italská automobilka Fiat tento týden zvýšila svůj podíl v americkém koncernu Chrysler na 30 %. Dosud přitom v Chrysleru vlastnila čtvrtinový podíl. Zprávy z počátku letošního ledna naznačují, že už na konci roku by mohl Fiat vlastnit většinu akcií Chrysleru.

Navýšení podílu bylo umožněno tím, že Chrysler splnil dva cíle pro zahraniční aktivity, které předloni stanovila americká vláda, aby podnik zachránila. Chrysler musel dosáhnout ročních tržeb 1,5 miliardy dolarů (25,5 miliardy Kč) mimo USA, Kanadu a Mexiko a musel začít prodávat své vozy prostřednictvím 90 % prodejců Fiatu v Brazílii.

Zároveň bude Fiat v 90 % svých zastoupení v Evropské unii prodávat automobily Chrysler, nebo jejích přeznačkované verze. Mezi takové automobily patří Lancie Flavia a Thema, což je upravený Chrysler 200, respektive Chrysler 300C.

Vedení amerického koncernu tento týden rovněž uvedlo, že chce do června splatit americké a kanadské vládě dluh ve výši sedmi miliard dolarů. Pokud bude dluh splacen, Fiat chce v Chrysleru získat 51% podíl.

Aby italský výrobce automobilů získal další podíl, je tentokrát řada na něm. Podíl Fiatu se zvýší na 35 %, pokud na americkém trhu začne prodávat model se spotřebou 5,9 l/100 km.

Zbývajících 16 % k většinovému podílu by měl Fiat koupit prostřednictvím předešlé opce. Jeho cena se má podle informací ze začátku letošního roku pohybovat mezi 1,2 miliardou a 6,1 miliardami euro.

Vedle Fiatu jsou vlastníky Chrysleru také americká vláda (držící 8,6% podíl), kanadská vláda (2,2%) a odborářská organizace United Auto Workers (59,2%).

Fiat loni hospodařil se ziskem 520 milionů euro (cca 13 miliard korun), zatímco v roce 2009 činila ztráta italské automobilky 838 milionů euro. Chrysleru se podařilo snížit ztrátu z osmi miliard dolarů z roku 2009 na 652 milionu dolarů (11 miliard korun) v loňském roce.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 09:35
Re: Událost roku
Tak já tedy nevím, jak se to, že Fiat získal % v Chrysler Group týká čr, když zde ofiko zastoupení zanček Chrysler a Dodge právě nyní končí a to že má Fiat podíl někde se vlastně samotného Fiatu vůbec netýká, tím spíše modelů zde prodávaných. (lancia a její 2 dealeři, to je trošku pro smích)

Je to stejně okrajové jako cokoliv dalšího, s tím rozdílem že cokoliv dalšího o Chrysler Group je mnohem zajímavější.

Jinak děkuji za články o Avengeru rallye a o Chargeru by Mopar. :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 4. 2011 15:25
Re: Událost roku
O některých z věcí, které zmiňujete, se chystáme informovat v následujících dnech. Berte ale prosím na vědomí, že jsou to témata, která se na rozdíl od vlastnických poměrů dotýkají poměrů v ČR, resp. EU, jen okrajově, a proto pro nás představují doplňkový informační servis.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2011 14:32
Re: Událost roku
To víš no, kdy není o čem psát, upraví se starej článek a občas se zpomene předělat konec, takže se v únoru dozvíme, že prodej vozu v usa začne ve 4. čtvrletí 2011 (a on začal ve 4čtvrtletí 2010).

Njn.

Místo článku o partnertsví mezi Mopar, Shell a Magneti Marelli nebo o zajímavém projetu Dodge Avenger Rallye dělaném ve spolupráci s Marelli se omílaj po 67 majetkové podíly.
15. 4. 2011 13:53
Re: Událost roku
Nooo, musím uznat, že konečně čtu od tebe příspěvek, který má nejen hlavu, ale i patu. :yes: :yes: :yes: Jen tak dál...
15. 4. 2011 12:36
Událost roku
Podle frekvence článků o tomhle podle mně poněkud obskurním spojení a jeho ještě obskurnějších plánech (chudák Chrysler....a ještě větší chudáci jeho evropští fanoušci) získávám pocit, že se jedná o zcela zásadní událost možná nejen roku, ale dokonce desetiletí, která ovlivní vývoj automobilového průmyslu na dalších dvacet let dopředu. Takže doufám, že budem informováni ještě detailněji, ještě podrobněji a hlavně ještě častěji - dvakrát týdne něstačí, chtělo by to víckrát, notabene když se dozvídáme stále to samé. :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud