Fiatu 500 se v USA nedaří. Změní to pětidveřový model?
Ke zvýšení prodejních čísel by mohl v příštích letech přispět pětidveřový model. Šéf italské automobilky Fiat a její americké dceřiné firmy Chrysler Sergio Marchionne, řekl v rozhovoru pro CNN Money, že i když je spokojen se znovuuvedením značky Fiat v Severní Americe v loňském roce, bylo neuvěřitelně naivní si myslet, že se tam v roce 2011 prodá 50.000 malých Fiatů 500.
Společnost prodala v posledním roce v USA pouze 19.769 Fiatů 500. Marchione však uvedl, že velká chyba v odhadu prodeje nebyla problém.
Uvedl, že jeho cílem bylo překonat prodej Mini Cooperů, kterých se v roce 2010 prodalo 45.644. Bylo to číslo, u kterého jsme si řekli, že by překonalo prodej Mini ve Spojených státech. Bylo to jednoduché, řekl o cíli.
Plány na představení dalšího vozu do roku 2013 a rozšíření sítě prodejců zůstávají podle jeho slov stále ve hře. Podle krátké zprávy, kterou na základě informací Oliviera Francoise z vedení koncernu Fiat zveřejnil The Detroit Free Press, se má na letošním autosalonu v Ženevě představit pětidveřový model odvozený od Fiatu 500. Na severoamerický trh má být tato novinka uvedena v příštím roce.
Buďme upřímní, v roce 2011 jsme prodali 2.009.000 automobilů, řekl Sergio Marchionne o celosvětovém prodeji Chrysler Group. V celkovém schématu je mylný cíl prodeje Fiatu 500 zanedbatelná chyba.
Prodejní cíl Fiatu 500 pro rok 2012 se pohybuje mezi 25.000 a 35.000 vozy ve Spojených Státech, dalších 5.000 v Kanadě. Celosvětově je cílem Chrysler Group prodat 2,4 milionů aut.
Mexická továrna vyrábějící Fiat 500 pro severoamerický trh může podle Marchionneho pokračovat v zisku vývozem automobilů na další trhy, jako je Jižní Amerika a Čína. Továrna má kapacitu asi 100.000.