Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiatu 500 se v USA nedaří. Změní to pětidveřový model?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
Fiat 500 sice nedosáhl na důležitém trhu v USA plánovaných prodejních čísel, ale Sergio Marchionne se tváří, jakoby se nic nestalo.

Ke zvýšení prodejních čísel by mohl v příštích letech přispět pětidveřový model. Šéf italské automobilky Fiat a její americké dceřiné firmy Chrysler Sergio Marchionne, řekl v rozhovoru pro CNN Money, že i když je spokojen se znovuuvedením značky Fiat v Severní Americe v loňském roce, bylo neuvěřitelně naivní si myslet, že se tam v roce 2011 prodá 50.000 malých Fiatů 500.

Společnost prodala v posledním roce v USA pouze 19.769 Fiatů 500. Marchione však uvedl, že velká chyba v odhadu prodeje nebyla problém.

Uvedl, že jeho cílem bylo překonat prodej Mini Cooperů, kterých se v roce 2010 prodalo 45.644. Bylo to číslo, u kterého jsme si řekli, že by překonalo prodej Mini ve Spojených státech. Bylo to jednoduché, řekl o cíli.

Plány na představení dalšího vozu do roku 2013 a rozšíření sítě prodejců zůstávají podle jeho slov stále ve hře. Podle krátké zprávy, kterou na základě informací Oliviera Francoise z vedení koncernu Fiat zveřejnil The Detroit Free Press, se má na letošním autosalonu v Ženevě představit pětidveřový model odvozený od Fiatu 500. Na severoamerický trh má být tato novinka uvedena v příštím roce.

Buďme upřímní, v roce 2011 jsme prodali 2.009.000 automobilů, řekl Sergio Marchionne o celosvětovém prodeji Chrysler Group. V celkovém schématu je mylný cíl prodeje Fiatu 500 zanedbatelná chyba.

Prodejní cíl Fiatu 500 pro rok 2012 se pohybuje mezi 25.000 a 35.000 vozy ve Spojených Státech, dalších 5.000 v Kanadě. Celosvětově je cílem Chrysler Group prodat 2,4 milionů aut.

Mexická továrna vyrábějící Fiat 500 pro severoamerický trh může podle Marchionneho pokračovat v zisku vývozem automobilů na další trhy, jako je Jižní Amerika a Čína. Továrna má kapacitu asi 100.000.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (27)
20. 1. 2012 03:24
Re: Hloupost
Ja vidim problem v te tovarne, jinak souhlasim.
20. 1. 2012 03:23
Re: Tajné info...
To byly vecirky Silvia B.
20. 1. 2012 03:21
Re: mini auto
Ale jo, mini v US dava smysl, ale jen nekde, vychodni a zapadni pobrezi, nicmene i tam je to okrajovy trh. Zvlaste na vychodnim pobrezi, kdyz je neco british a jeste od BMW, dobre to vypada, tak to ma sanci. Ale Fiat? Pokud ho nekdo zna tak jen z vtipu na Car Talku. Souhlasim s tim, ze 20k petistovek je spis necekany uspech a tovarnu v Mexiku na 100k/rocne vidim jakko prusvih. Vetsi smysl by podle meho mohlo mit Punto jako ekonomicka volba, preci jen auta teto velikosti se prodavaji celkem dobre, viz. Fiesta, Fit nebo Accent. Prestoze ted stoji bezin min nez 3$/gal, tak spousta lidi je v problemech a usetrit na benzinu zvlaste pri beznych dojizdecich vzdalenostech pri absenci mhd dava smysl. Ale opet jen ve vetsich aglomeracich... Ani nevim, jestli pod kridly Dodge Fiat neco podobneho planuje, Dart je pekny, ale pod nim je mista spousta.
19. 1. 2012 23:23
Hloupost
1) Fiat mel v USA spatnou reputaci (Fix It All Times, Fix It Again, Tony ... blabla),
2) Puvodni Fiat 500 bezni Americani neznaji
3) Fiat se prodava jen na malo mistech ve velkych aglomeracich.

Za techto podminek je 20 tisic slusny vysledek. A propos ... v USA se prodava 1.4 Multi Air, dvouvalec ne.

Nevidim problem, krome nadsazenych odhadu.
Avatar - jozephko
19. 1. 2012 17:53
Pre Američanov mali urobiť 1-sedadlovú verziu
Pre americké zadky mali urobiť špeciálnu verziu s jediným sedadlom uprostred auta. Dvaja Amíci sa totiž do 500-ky nezmestia ani na šírku ani na dĺžku. :-)