Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FJ Company zase válí: Omlazená Toyota Land Cruiser 60 vypadá skvěle!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 6. 2018
46
2
Zobrazit náhledy (46)
FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 fj_company_toFJ Company Toyota Land Cruiser série 60yota_land_cuiser_24 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 fj_companyFJ Company Toyota Land Cruiser série 60_toyota_land_cuiser_50 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60 FJ Company Toyota Land Cruiser série 60
Starší unavený teréňák je nutné občas oživit. Když má klient dostatek peněz, jde vše. Ukazuje to specialista na Toyoty Land Cruiser, firma FJ Company.

FJ Company z floridského Miami je poměrně známou firmou, která se věnuje modifikacím starších Toyot Land Cruiser. Už jde vlastně o tzv. „restomods“, což je americký termín, zkratka z „restored modifieds“. Nejedná se tedy o renovaci do původního stavu, při vzkříšení se využívá i moderních prvků dle přání klienta. Ne každý chce spartánský off-road. Inu, proč ne?

Generace J60 se vyráběla v letech 1980-1989, ARACO ve venezuelské Cumaně pokračovalo v montáži ze sad až do roku 1992 pro místní trh. Tato řada existovala pouze coby klasický „station wagon“ se dvěma páry bočních dveří a vodorovně, či svisle dělenou zadní stěnou. Pohon všech kol byl samozřejmostí, dodávaly se různé motory: benzinové řadové šestiválce 4,0 a 4,2 l, diesely 3,4 (to byl jen čtyřválec), případně opět čtyřlitrové s dvěma dalšími navíc, dokonce existovaly i s turbem. Na první pohled mohutný teréňák byl jen 4,68 m dlouhý a mohl mít i luxusní prvky včetně klimatizace.

Jednu FJ62 s vyšší střechou měl v garáži zákazník z texaského Austinu. Červenou, s barevnými pruhy, řádným obutím, ale přece jen už trochu opotřebovanou, za 32 let provozu aby ne. Rámový klasik z roku 1986 je sice už veteránem, ale těchto LC jezdí po světě ještě hodně, takže se nemusíme bavit o nějaké historické hodnotě. FJ oholili toyotu doslova na kost a modifikovali, co se dalo. Včetně podvozku, použili nové komponenty zavěšení Old Man Emu firmy ARB, nicméně tradiční podélná listová pera samozřejmě zůstala na svých místech.

Místo rudé bylo auto nalakováno olivovou zelenou a doplněno o jinou grafiku, i když rovněž v „osmdesátkovém“ stylu. Došlo i k obnovení chromovaných částí. Károvanou tartanovou látku v kabině nahradil hnědý ručně šitý vinyl, kůže pro terénní vozidlo představuje naprostou zbytečnost a luxusní výstřelek. Palubní desce zůstaly původní tvary i přístroje, navíc je tu výškoměr a ukazatel venkovní teploty. Přesně o tom přece restomods jsou, na první pohled musí vypadat dobově. Přibylo LED osvětlení v kabině, staré (i když nepůvodní) audio nahradilo ještě modernější, majitel chtěl digitální zvuk, Bluetooth i připojení iPhone. FJ opravili elektrické otevírání střešního okna i klimatizaci.

Repasí prošel také benzinový čtyřlitr 3F. Manuální převodovku vystřídal čtyřstupňový automat Toyota A440F. Čtyřkolka je volitelná, přední náboje se musí ručně zamknout. Modernizovaný stroj dostal na ocelová kola gumy BF Goodrich All-Terrain TA, vzadu zůstaly bubny, přední kotouče jsou větrané, konkrétní land cruiser má výškově stavitelný volant a posilovač řízení.

FJ se většinou věnují „čtyřicítkové“ generaci, kterou nabízejí v provedeních Classic, Sport a Signature, kompletní auta stojí 85, 120 a 200 tisíc dolarů (1,84-4,33 milionu korun), není to tedy nic levného. Individuálních zakázek ale už mají na kontě celkem dost. Mimochodem, Land Cruiser je nejdéle používaným typovým označením Toyoty, poprvé se objevilo v únoru 1955 u série 20, předchozí řada BJ jej ještě oficiálně nenesla.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Podľa mňa
jupo
| 8. 6. 2018
je koža, a je jedno či prírodná alebo umelá, v autr do terénu absolútna nutnosť. Bežne sadám do auta zablatený keď jazdím na biku v lese a blate, doma potom sedačky pretriem mokrou handrou a je zase čisto. To samé s deťmi, ak je niečo ušpinené, ľahko sa to čistí. Nedokážem si predstaviť ako by som čistil látkové sedačky.
barva
henry.prta
| 8. 6. 2018
za me.. tomu lepe slusela ta cervena barva nez tato khaki

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku