Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford 1,0 EcoBoost: Tříválec zamíří i do C-Maxu

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
Předpokládané se stává skutkem. Oceňovaný přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost se octne i pod kapotami MPV C-Max.

Litrový tříválec je držitelem prestižní ceny International Engine Of The Year 2012, vítězem ankety o nejlepší nový motor roku a také své objemové kategorie. Zatím jsme si ho mohli koupit pouze ve Focusu, ve kterém také překonal 16 světových rekordů. Od podzimu bude v nabídce i pro MPV C-Max a jeho delší provedení Grand s posuvným zadním párem dveří.

Krátké verzi bude stačit základní naladění turbodmychadlem přeplňované jednotky na 74 kW (100 k). Grand C-Max dostane výkonnější verzi s 92 kW (125 k). Zatímco první varianta průměrně spotřebuje 5,1 l benzinu na 100 km, druhá je v kombinaci jen o 0,1 l žíznivější. Těmto hodnotám odpovídají emise CO2 117, respektive 119 g/km. Motory se rodí v Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově a jejich produkce musela být dokonce v květnu navýšena.

Proč? Focus třetí generace, který jej dostal jako první, je totiž s motorem 1,0 EcoBoost velmi úspěšný i obchodně. Je jím poháněný každý čtvrtý v Evropě vyrobený vůz této řady. Ford očekává, že během tří let se rozšíří kompletní řada EcoBoostů do poloviny všech nových aut s modrým oválem ve znaku. Opět se bavíme pouze o starém kontinentu.

Ale zpět k jeho praktičtějším sourozencům. Češi si nyní již vlastně střední MPV od Fordu (byť

B-Max se ještě neprodává) budou moci koupit od října. Ceny zatím nejsou známy. Druhé generace C-Maxu bylo vyrobeno od roku 2010 ve španělské Valencii již 200 tisíc kusů, což je také velmi slušné číslo.

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
23. 7. 2012 09:46
Re: Nevim, nevim...
Někdy, aby byl člověk proktolog :-)
23. 7. 2012 08:41
Re: Nevim, nevim...
BTW měnil si někdy levou žárovku předního světla na Fabii 1,9 SDI? Tam musíš rozdělat půl motoru, možná i vyndat rezervu z kufru, aby si se vůbec dostal ke světlu.
23. 7. 2012 08:27
Podle mě to stačí...
Mám teď právě najeto prvních 4000km s S-MAX 1.6 ecoboost a taky každý říkal, že to je na tak velký auto málo. Každý kilometr mě však ujišťuje, že to snad ani lepší být nemůže :-) Fakt si ty ecoboosty někdy vyzkoušejte, jede to moc hezky. Jen je nutné počítat s tím, že motor umí být buď "eco" a nebo "boost". Dohromady to samozřejmě moc nejde :-) To však vychází ze samotné podstaty turbobenzínových motorů. U Fordu však šli myslím rozumnou cestou, kdy mají menší turbo a neženou se za papírově vyšším výkonem ve vyšších otáčkách.
22. 7. 2012 22:10
Re: Nevim, nevim...
vela, malo, neviem, na kludne jazdenie to bude ok. Par rokov nazad sme mali 100-120 konove atmosfery pri vacsich autach a stacilo nam to ;-)
22. 7. 2012 21:28
Uvídíme koľko vydrží ...
Tieto "mini-turbo" motory sa mi zdajú dosť poddimenzované ..... Jednoducho výkon sa "vytláča" zo stále menšieho množstva "hmoty" a teda je viac namáhaný ....