Ford 1,0 EcoBoost: Tříválec zamíří i do C-Maxu
Litrový tříválec je držitelem prestižní ceny International Engine Of The Year 2012, vítězem ankety o nejlepší nový motor roku a také své objemové kategorie. Zatím jsme si ho mohli koupit pouze ve Focusu, ve kterém také překonal 16 světových rekordů. Od podzimu bude v nabídce i pro MPV C-Max a jeho delší provedení Grand s posuvným zadním párem dveří.
Krátké verzi bude stačit základní naladění turbodmychadlem přeplňované jednotky na 74 kW (100 k). Grand C-Max dostane výkonnější verzi s 92 kW (125 k). Zatímco první varianta průměrně spotřebuje 5,1 l benzinu na 100 km, druhá je v kombinaci jen o 0,1 l žíznivější. Těmto hodnotám odpovídají emise CO2 117, respektive 119 g/km. Motory se rodí v Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově a jejich produkce musela být dokonce v květnu navýšena.
Proč? Focus třetí generace, který jej dostal jako první, je totiž s motorem 1,0 EcoBoost velmi úspěšný i obchodně. Je jím poháněný každý čtvrtý v Evropě vyrobený vůz této řady. Ford očekává, že během tří let se rozšíří kompletní řada EcoBoostů do poloviny všech nových aut s modrým oválem ve znaku. Opět se bavíme pouze o starém kontinentu.
Ale zpět k jeho praktičtějším sourozencům. Češi si nyní již vlastně střední MPV od Fordu (byť
B-Max se ještě neprodává) budou moci koupit od října. Ceny zatím nejsou známy. Druhé generace C-Maxu bylo vyrobeno od roku 2010 ve španělské Valencii již 200 tisíc kusů, což je také velmi slušné číslo.