Ford bude chybět na pařížském autosalonu, není to ideální místo na premiéru

Autosalony už nejsou tak zajímavým místem pro premiéru nových vozů jako v minulých desetiletích. Nejnovějším důkazem toho je Ford. Ten oznámil, že se nezúčastní letošního ročníku pařížské autoshow.
„Jde o výběr správného místa a správného způsobu, jak předat vaši novinku,“ vysvětluje tiskový mluvčí evropského zastoupení Fordu. Podle jeho slov pařížský autosalon nesplňuje podmínky optimálního místa pro premiéru.
Pařížský autosalon přitom patří mezi největší automobilové výstavy na světě. Posledního ročníku výstavy se v roce 2014 zúčastnilo asi 1,2 milionu návštěvníků.
Paříž sice nabízí velký zásah automobilových fanoušků, zároveň ale výrobci řeší velký problém: v záplavě novinek může jejich nový model snadno zapadnout. I proto dnes známe většinu vystavených aut dopředu – automobilky je raději představí na soukromých akcích, případně pomocí internetu. Takovým způsobem si značky snadněji zajistí, že se veřejnost o novince dozví, aniž by ji přehlušila jiná zpráva.
Účast na autosalonu je navíc pro výrobce velice nákladná, a tak se nemusí vyplatit. Například v případě, že výrobce nechce představit nějakou důležitou novinku.
Cestou účasti na menších akcích ostatně vyrazí i Ford. Americký výrobce například nechyběl na letošní výstavě spotřební elektroniky CES v americkém Las Vegas, na konci února se pak chce zúčastnit světového kongresu mobilů ve španělské Barceloně.
Ford je dalším z výrobců, kteří se nezúčastní některého z velkých autosalonů. Volvo vypustilo loňský ročník frankfurtského autosalonu, Jaguar a Mini zase letos chyběly v Detroitu. Stánek Mini navíc neuvidíme ani na březnovém autosalonu v Ženevě.