Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford C-MAX po faceliftu na českém trhu od 499.990,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Ačkoliv si Focus C-MAX rozhodně nemohl stěžovat na nedostatek zájmu, rozhodli se kolínští šéfové pozměnit mu v polovině modelového života nejen vzhled, ale i identitu.

Minivan od Fordu se propříště bude jmenovat již pouze C-MAX; přídomek Focus ze jména vypadává, spolu s přídí ve focusovském stylu.

C-MAX se pro nový modelový rok totiž vzhlédl výše a rozhodl se připodobnit většímu S-MAXu, dekorovanému titulem Vůz roku 2007. Tak tedy nový designový sloh, pojmenovaný Kinetic design, budeme vídat i na menších modelech; je velice pravděpodobné, že C-MAXem to nekončí.

Přepracovaná příď přináší nový, jednodílný masivnější nárazník a trapézové světlometové moduly. Nové xenonové světlomety jsou doplněny modravými parkovačkami, realizovanými v podobě světlovodů, obkreslujících horní okraj krycích skel. Efektní jsou i nové vertikální mlhovky. Plastický skalpel se zařízl i do masky a zvýrazněné trojrozměrné kapoty. Vzadu se opět přidával materiál na nárazník a pracovalo se s koncovými světly, kterým opticky i bezpečnostně prospěla instalace světelných diod. Chybět nebudou ani nové vzory litých kol a barevné odstíny.

Uvnitř se trochu zmírňoval nekompromisní technostyl stávajícího C-MAXu; přepracovaná středová konzola je oblejší, vstřícnější a obsahuje více odkládacích ploch. Spolu s novou pákou ruční brzdy ve tvaru Z lépe využívá vnitřní prostor. Došlo i na nové materiály pro palubní desku a výplně dveří, v nich jsou navíc i nové rukojeti tvaru bumerangu. Nová, jasnější grafika zdobí přístrojový panel, nyní podsvícený červeně. Černé lesklé autorádio Sony nahradil jiný model, vzhledově poněkud méně bijící do očí a obsahující AUX vstup.

Na českém trhu se C-MAX prodává ve čtyřech stupních výbavy. Nejžádanější bude zřejmě Ambiente nebo Trend. Z pěti motorů v nabídce bude asi nejoblíbenější osvědčený čtyřválec 1,6 Duratec, který příjde s výbavou Ambiente na 499.990,-Kč. Na palubě přitom najdete 4 airbagy, ABS, EBD, brzdový asistent, rádio s CD přehrávačem nebo elektrická okna vpředu. Za manuálně ovládanou klimatizaci zaplatíte 36.100,-Kč, za metalický lak 13.900,-Kč, natáčecí halogenové světlomety za 12.600,-Kč a za navigaci TravelPilotEX včetně mapového CD pro ČR pořídíte za 34.600,-Kč.

Ford C-MAX 2007 na českém trhu
Motor1,6 Duratec2,0 Duratec1,6 TDCi (66 kW)1,6 TDCi (80 kW)2,0 TDCi
Zdvihový objem [cm3]15961999156015601997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/6000107/600066/400080/4000100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]150/4000185/4500215/1750240 (260)/1750320/2000
Max. rychlost [km/h]175203179185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,99,813,111,39,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,97,34,85,75,8
Cena [Kč] Ambiente499.990,--569.990,---
Cena [Kč] Trend550.990,---645.990,--
Cena [Kč] Ghia-685.990,---744.990,-
Cena [Kč] Titanium-685.990,---744.990,-

Ondřej Láník
Diskuze (9)
4. 5. 2007 14:26
Re: Cena
No skoro na 100% nebyl systém posuvných sedaček ani v Ambiente před faceliftem...nebo spíš jsem si jistej, že nebyl
3. 5. 2007 20:15
Re: Baby S-MAXu
přesně je to fakt dítě s-maxu :yes: