Ford EcoBoost míří do vytrvalostních závodů
Ford ve spolupráci s týmem Michael Shank Racing připravil závodní speciál Riley Technologies Daytona Prototype, který má pro sezónu 2014 upravený vzhled velmi lehce odkazující na sériové modely modrého oválu a především je vybaven přeplňovaným motorem 3,5 V6 EcoBoost.
Na start ostrého závodu se má tento stroj postavit poprvé 25.ledna 2014 při čtyřiadvacetihodinovém závodě na okruhu Daytona. Následně se má vytrvalostní prototyp zúčastnit dalších jedenácti podniků mistrovství 2014 TUDOR United SportsCar.
Ford očekává, že prototyp s přeplňovaným 3,5-litrovým šestiválcem, na jehož vývoji se podíleli i specialisté z Roush Racing Yates, překoná svými výkony konkurenční vozy s atmosférickými osmiválci a předvede, že ve srovnání s nimi umí být hospodárnější v zacházení s palivem.
Vedle motoru má mít na co nejlepších výsledcích v jednotlivých závodech podíl i přepracované aerodynamice karoserie. Za provedenými změnami stojí Bernie Marcus šéf vývoje aerodynamiky z divize Ford Racing.
Před samotným vstupem do seriálu vytrvalostních závodů hodlá Ford spolu s týmem Michael Shank Racing demonstrovat schopnosti nového stroje a ve spojení s Continental Tire chce stanovit nový traťový rekord v Daytoně. Jezdec Colin Braun se 9. října pokusí s prototypem překonat rychlost 338,548 km/h na kolo, což je stále platný rekord, který stanovil Bill Elliott v roce 1987.