Ford EcoSport: Evropská verze má 300 úprav
Ford postupně uvádí na nové trhy své globální SUV EcoSport. Zatímco třeba v Brazílii se auto prodává už od léta roku 2012, v Evropě se začíná prodávat teprve nyní. Zvenku jsou sice verze pro jednotlivé trhy prakticky stejné, ve skutečnosti se ale v mnohém liší.
Šéf vývoje EcoSportu Nick Fitzgerald přiznal, že automobily evropské specifikace budou mít proti verzím pro mimoevropské trhy na 300 odlišných prvků. Jednou ze změn je například pevnější struktura karoserie, aby vůz lépe obstál v evropských nárazových testech. EcoSport loni ve zkouškách Euro NCAP získal čtyři z pěti hvězd.
Automobil si nicméně i na evropských trzích ponechá rezervní kolo umístěné na pátých dveřích, což je prvek podle vkusu brazilských zákazníků. Najdou se však kritici tohoto řešení, podle kterých je v tomto případě zavazadelník hůře přístupný na plných parkovištích.
Zatímco třeba v Brazílii je EcoSport k dispozici s pohonem všech kol, v Evropě tato možnost nabídnuta nebude, a to ani v alpských zemích, kde by o ni byl jistě zájem. Cílovou skupinou zákazníků jsou lidé mezi 30 a 45 lety žijící ve městech, Ford tak neočekává, že by tato klientela pohon všech kol vyžadovala.
V Evropě se pro EcoSport počítá s přeplňovaným tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW a 1,5litrovým turbodieselem s výkonem 66 kW. Třeba v Brazílii je vůz prodáván s benzinovou šestnáctistovkou (81 kW) a dvoulitrem (103 kW), přičemž oba umožňují jízdu i na etanol. V Indii jsou nabízeny motory, se kterými se počítá i pro Evropu, navíc je doplňuje zážehová patnáctistovka (82 kW).
EcoSport je na vybraných evropských trzích (například v Německu a Španělsku) už možné objednávat. Prvních exemplářů se ale evropští zákazníci mají dočkat až v létě.
Automobily pro starý kontinent se budou vyrábět v indickém Chennai, kde vznikají i kusy pro vybrané asijské trhy, Mexiko či Jižní Afriku. Prodejní rekordy v Evropě ale vůz trhat nebude, Ford už nyní přiznává, že nebude schopen zajišťovat dostatečný počet vozů pro evropské trhy. EcoSport se dále vyrábí v Brazílii, Číně a Thajsku, letos začne jeho montáž i v Rusku.