Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford EcoSport: Evropská verze má 300 úprav

David Bureš
Diskuze (18)
Vedle jiné nabídky motorů se evropská verze malého SUV od Fordu bude lišit třeba pevnější karoserií.

Ford postupně uvádí na nové trhy své globální SUV EcoSport. Zatímco třeba v Brazílii se auto prodává už od léta roku 2012, v Evropě se začíná prodávat teprve nyní. Zvenku jsou sice verze pro jednotlivé trhy prakticky stejné, ve skutečnosti se ale v mnohém liší.

Šéf vývoje EcoSportu Nick Fitzgerald přiznal, že automobily evropské specifikace budou mít proti verzím pro mimoevropské trhy na 300 odlišných prvků. Jednou ze změn je například pevnější struktura karoserie, aby vůz lépe obstál v evropských nárazových testech. EcoSport loni ve zkouškách Euro NCAP získal čtyři z pěti hvězd.

Automobil si nicméně i na evropských trzích ponechá rezervní kolo umístěné na pátých dveřích, což je prvek podle vkusu brazilských zákazníků. Najdou se však kritici tohoto řešení, podle kterých je v tomto případě zavazadelník hůře přístupný na plných parkovištích.

Zatímco třeba v Brazílii je EcoSport k dispozici s pohonem všech kol, v Evropě tato možnost nabídnuta nebude, a to ani v alpských zemích, kde by o ni byl jistě zájem. Cílovou skupinou zákazníků jsou lidé mezi 30 a 45 lety žijící ve městech, Ford tak neočekává, že by tato klientela pohon všech kol vyžadovala.

V Evropě se pro EcoSport počítá s přeplňovaným tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW a 1,5litrovým turbodieselem s výkonem 66 kW. Třeba v Brazílii je vůz prodáván s benzinovou šestnáctistovkou (81 kW) a dvoulitrem (103 kW), přičemž oba umožňují jízdu i na etanol. V Indii jsou nabízeny motory, se kterými se počítá i pro Evropu, navíc je doplňuje zážehová patnáctistovka (82 kW).

EcoSport je na vybraných evropských trzích (například v Německu a Španělsku) už možné objednávat. Prvních exemplářů se ale evropští zákazníci mají dočkat až v létě.

Automobily pro starý kontinent se budou vyrábět v indickém Chennai, kde vznikají i kusy pro vybrané asijské trhy, Mexiko či Jižní Afriku. Prodejní rekordy v Evropě ale vůz trhat nebude, Ford už nyní přiznává, že nebude schopen zajišťovat dostatečný počet vozů pro evropské trhy. EcoSport se dále vyrábí v Brazílii, Číně a Thajsku, letos začne jeho montáž i v Rusku.

David Bureš
Diskuze (18)
15. 2. 2014 01:47
Jestli tohle má navodit pocit
sucha a bezpečí, tak je asi něco špatně. Aktivní bezpečnost naprosto otřesná, dvojitý a extra široký A sloupek už podle fotek nebezpečně omezuje zorné pole řidiče, fakt bych měl v takovým křápu obavu že se mi za ten sloup někdo schová a v příštím okamžiku ho sejmu. Ve Fordu muselo propuknout nějaké šílenství když tuhle obludu nehodnou značky Ford pustili na trh. Proti tomuhle je i Pontiac Aztek krasavec. Duster ve srovnání s tímto hnusem vypadá taky mnohem líp, nestojí moc a může být 4x4. Ještě že EcoShit uvedli už teď, až přijde na trh Taigun, už si ho nekoupí ani ti nějvětší zoufalci bez vkusu. :no:
15. 2. 2014 00:16
Ze vraj svetove auto ...
A Europa caka doteraz. Uz vcera bolo neskoro!!! Vo Forde to natahuju tak, ako Marchionne vo Fiate. ;-\
14. 2. 2014 20:20
Ford made in India !?
Ford vyrobený v Indii s ventilátorom miesto motora a ešte aj škaredý? Ďakujem, neprosím! A ani jazdné vlastnosti Forda už nie sú to čo bývalo. Určite by som si radšej kúpil Daciu Duster. Po facelifte vyzerá celkom k svetu ako zvonku, tak aj z vnútra, motory nie sú vyslovene zlé.
14. 2. 2014 18:10
Re: Katastrofální proporce
nu ja nevim...na zivo takovy pežo 2008 je katastrofa :))
14. 2. 2014 17:26
Re: Katastrofální proporce
Idu na to rovnako ako Hyundai s Velosterom. Ak sa nebude predvat vyhovoria sa na nedostatocne vyrobne kapacity v Indii.