Ford EcoSport: Pro náročné Evropany
Globální Ford EcoSport se vyrábí v Brazílii, relativně úspěšný je rovněž na starém kontinentě. Třeba v Británii se od dubna loňského roku prodalo na 4000 kusů. Vůz je nabízen rovněž v Německu. U nás však tento vůz zatím dostupný není.
V čem ony úpravy spočívají. Současný EcoSport vozí rezervní kola na pátých dveřích, podobně jako klasické offroady. To už v novém vydání údajně nebude. Další změny se očekávají v interiéru, konkrétně na přístrojovém štítu, jenž dostane chromované orámování „budíků“. Současným autům také chybí regulace podsvícení přístrojů a palubní desky. I to se má v budoucnu změnit.
Změní se i technika
Nový EcoSport nabídne také lepší jízdní vlastnosti. Konstruktéři zapracovali na zavěšení, konkrétně torzní příčku zadní nápravy a rovněž upravili odpružení. Vůz je nižší o 10 mm a rovněž dostal optimalizovaný stabilizační systém, jakož i elektromechanický posilovač řízení. Nově v nabídce bude zimní paket zahrnující vyhřívané čelní sklo, zrcátka a přední sedadla. Později, ještě v tomto roce má přibýt do výbavy zadní parkovací kamera.
„EcoSport je už v současnosti v Evropě docela populární. Zákazníci oceňují jeho flexibilitu, styl, a důraz na ekonomičnost provozu,“ říká Joe Bakaj, Vice prezident pro vývoj evropského Fordu.
„S“ jako Sport
V rámci Ženevy si svůj debut odbyla také sportovnější verze vozu, pojmenovaná příznačně EcoSport S. Oděna do modrého laku a se 17palcovými lehkými koly. Dalšími prvky jsou zadní difuzor, který je ale spíše na okrasu, než že by plnil svůj původní účel.