Ford Edge: V Evropě se dvěma turbodiesely
Esúvéčko Ford Edge určitě patřilo k těm autům, které mnozí z nás Američanům záviděli - tvarově velmi jednoduché, ale současně i přes svou robustnost mimořádně elegantní a do značné míry i stylové auto patřilo v Severní Americe k prvním skutečným crossoverům, chyběla však chuť nabídnout jej i za oceánem. To se však s jeho druhou generací mění, příští rok větší alternativu k domestikovanému modelu Kuga budeme potkávat v místních dealerstvích, čímž Ford rozšíří svou flotilu SUV na tři modely.
Zepředu možná bude docházet k záměně s posledními produkty automobilky Hyundai, nicméně profil a záď vozu už nesou jasné stylistické rysy ostatních současných Fordů, což ostatně platí též o interiéru, jenž nezanevřel na lichoběžníkové tvary, byť středový panel působí střízlivěji, než u většiny současných modelů. Kabina nabídne sezení pro pět osob, variabilita zavazadlového prostoru ale, soudě podle prvních fotografií, prioritou nebyla. Naopak velký důraz se kladl na odhlučnění, spoustu tlumících materiálů podpoří ještě aktivní systém potlačování hluku.
Ford slibuje jízdní schopnosti a řízení v souladu s dynamickým tvarem karoserie, podpořené dvacetipalcovými koly, současně ale máme počítat i s prvotřídní kvalitou jízdy, přičemž o této kombinaci vlastností u Fordu rozhodně netřeba pochybovat. Novinkou bude u značky adaptivní řízení, měnící převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy, přední i zadní světlomety budou využívat techniku LED a co se pohonných jednotek týče, Ford rezignoval na benzinové motory a to i přesto, že by se v portfoliu rozhodně nějaký vhodný EcoBoost našel.
Spokojit se musíme s dvoulitrem Duratorq 2.0 TDCi ve verzi s výkonem 132 kW a s točivým momentem 400 N.m, jenž se bude nabízet pouze se šestistupňovým manuálem, zájemci o šestistupňový automat Powershift dostanou tento dvoulitr naladěný na 154 kW a 450 N.m a s volícími pádly pod volantem. Bližší informace Ford zveřejní, až se bude blížit uvedení na trh, zatím máme k dispozici pouze nepříliš obsáhlou fotogalerii.