Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Edge: V Evropě se dvěma turbodiesely

Michal Fokt Michal Fokt 26. 6. 2014 • 14:02
21
36
Zobrazit náhledy (21)
Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge Ford Edge
Ford oficiálně představuje evropskou verzi svého crossoveru Edge. Do prodeje půjde někdy v průběhu příštího roku.

Esúvéčko Ford Edge určitě patřilo k těm autům, které mnozí z nás Američanům záviděli - tvarově velmi jednoduché, ale současně i přes svou robustnost mimořádně elegantní a do značné míry i stylové auto patřilo v Severní Americe k prvním skutečným crossoverům, chyběla však chuť nabídnout jej i za oceánem. To se však s jeho druhou generací mění, příští rok větší alternativu k domestikovanému modelu Kuga budeme potkávat v místních dealerstvích, čímž Ford rozšíří svou flotilu SUV na tři modely.

Zepředu možná bude docházet k záměně s posledními produkty automobilky Hyundai, nicméně profil a záď vozu už nesou jasné stylistické rysy ostatních současných Fordů, což ostatně platí též o interiéru, jenž nezanevřel na lichoběžníkové tvary, byť středový panel působí střízlivěji, než u většiny současných modelů. Kabina nabídne sezení pro pět osob, variabilita zavazadlového prostoru ale, soudě podle prvních fotografií, prioritou nebyla. Naopak velký důraz se kladl na odhlučnění, spoustu tlumících materiálů podpoří ještě aktivní systém potlačování hluku.

Ford slibuje jízdní schopnosti a řízení v souladu s dynamickým tvarem karoserie, podpořené dvacetipalcovými koly, současně ale máme počítat i s prvotřídní kvalitou jízdy, přičemž o této kombinaci vlastností u Fordu rozhodně netřeba pochybovat. Novinkou bude u značky adaptivní řízení, měnící převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy, přední i zadní světlomety budou využívat techniku LED a co se pohonných jednotek týče, Ford rezignoval na benzinové motory a to i přesto, že by se v portfoliu rozhodně nějaký vhodný EcoBoost našel.

Spokojit se musíme s dvoulitrem Duratorq 2.0 TDCi ve verzi s výkonem 132 kW a s točivým momentem 400 N.m, jenž se bude nabízet pouze se šestistupňovým manuálem, zájemci o šestistupňový automat Powershift dostanou tento dvoulitr naladěný na 154 kW a 450 N.m a s volícími pádly pod volantem. Bližší informace Ford zveřejní, až se bude blížit uvedení na trh, zatím máme k dispozici pouze nepříliš obsáhlou fotogalerii.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2014 00:22
Re: Jen aby
Tak to mi uniklo. :yes:
Avatar - Ozzman
26. 6. 2014 23:29
Re: Optický výkon
Ne, ten motor nahrazuje nynějí 2.2 ne? A na to bude mít VW BiTdi pokud to tedy Passati dostanou :-)
Avatar - Ozzman
26. 6. 2014 23:28
Re: Optický výkon
Určitě dal, ale mě jen zajímá obecně, podle čeho se ty kilowaty nastavují? Věřím, že i právě podle konkurence a ten opticky vyšší výkon může rozhodnout přesvědčit nějaké kupce i když ve výsledku to pojede skoro stejně.
Avatar - Aladeen
26. 6. 2014 20:02
Re: šetrenie
No keď to bude ako s Mondeom , ktoré sa vlastne ešte ani nepredáva tak ano ;-\
26. 6. 2014 18:50
Re: vsetko super
na takéto tabuľky sa treba pozerať iba informatívne. Veľkú výpovednú hodnotu nemajú, keďže napr. v príklade tohto modelu fordu boli spočiatku veľké problémy s infotainmentom, ktorý musel byť prepracovaný a také niečo urobí so štatistikami divy. Elektronika je problém všetkých áut. V minulosti problém s ovládačom sťahovania okien spôsobil prepad spoľahlivosti u audiA4. V každom aute museli vymeniť jeden ovládač a spolahlivosť bola ta tam.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku