Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150: Nové motory jsou o 20 % úspornější

Diskuze (12)
Pickup Ford F-150 projde v modelovém roce 2011 dosud nevídanou modernizací: poprvé ve více než 60leté historii modelu budou všechny nabízené pohonné jednotky nahrazeny novými.

Ford F-150 s novým 3,7 Ti-VCT V6 bude nejsilnějším atmosférickým šestiválcem mezi pickupy nabízenými na americkém trhu – dosahuje výkonu 220 kW a má 373 Nm. Schopnost táhnout přívěs o hmotnosti do 2700 kg je v daném segmentu také nejlepší hodnotou. Agregát je modernizací motoru Duratec V6, disponuje technikou známou i z evropských Fordů: především variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Ti-VCT a možností spalovat E85.

Motor 5,0 Ti-VCT V8 je technicky spřízněný s novým pětilitrem ve Fordu Mustang 2011. Verze určená pro F-150 má však jiný profil vačkových hřídelů, zvýšenou kompresi a je optimalizována pro jízdu v nízkých otáčkách. Proti staršímu 5,4 V8 má zesílený blok a vylepšené chlazení hlavy motoru, přitom je o 30 kg lehčí. Maximum výkonu je 270 kW, točivý moment dosahuje nejvýše 520 Nm a F-150 s ním může táhnout až 4400 kg.

Souběžně nabízenou alternativou je 3,5 Ti-VCT EcoBoost. Také tento motor nahrazuje dřívější 5,4 V8. Díky přeplňování a variabilnímu časování ventilů dosahuje výkonu srovnatelného s atmosférickou V8 při spotřebě paliva o 20 % nižší. Bližší technické specifikace této verze motoru EcoBoost, naladěné speciálně pro použití v F-150, ale zatím nebyly zveřejněny.

Na vrcholu stojí 6,2 V8 (306 kW, 588 Nm). Motor má rozvod ventilů SOHC, dva ventily na válec a dvě svíčky na válec. Válce mají nadprůměrně velké vrtání a naopak krátký zdvih pístů. Díky tomu motor dosahuje relativně vysokých otáček, ale také dobrého vyplachování spalovacího prostoru. Motor bude standardem u F-150 SVT Raptor a u velkých pickupů F-Series Super Duty.

Všechny motorizace mají standardně šestistupňovou automatickou převodovku s možností přiřadit redukční převod za jízdy.

Diskuze (12)
13. 8. 2010 18:20
Vlastni zkusenost s novym ecoboostem
Dle mych zkusenosti opravdu nove turbobenziny maji mensi spotrebu nez stejne vykonna atmosfera. Kdyz porovnam napr. 2,0 turbo 205 koni a nejakou atmosferu 2,5 cca 200koniku (to stejne v pripade 2,0T 240 koni a treba 3,0l cca 240-250koni)....tak pri bezne jizde bude mit mensi spotrebu rekneme o trosku, pri snaze o velmi klidne jizde bude uspora jeste vetsi, pri plnem zatizeni bude spotreba srovnatelna. A to kdyz vezmu potaz jen Fordy (Mondea)..tak krom dieslu me prosli 1,8l, 2,5V6, 2,5Turbo a ted mam za sebou prvnich 15 tis. v 2,0Ecoboost. ...u ostatnich znacek je to velmi obdobne. Tak verim ze i porovnani 3,5V6Ecoboost versus ten 5,4l V8 atmosfera...bude rozdil jeste vetsi.
13. 8. 2010 16:43
Re: No...
No, ani tak nejde o porovnani cen jako o miru zdrazeni benzinu, ktera byla a je v americe dost vysoka, dostatecna na to, aby se bezni amici zacali o spotrebu zajimat. Proc by jinak vyvijeli uspornejsi motory? Uz ani oni nechteji osmivalce zerouci i travu okolo. Proto me zajima, jak bude skutecnost u tech turbobenzinu
13. 8. 2010 13:56
Re: No...
V prvni rade pokud se jedna u motory pro americky pick up ceny benziny vs benzin v Evrope nema smysl ani komentovat. Z toho dovodu je to vice akademicke hovorit a provoznich nakladech z pozice Evropana.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
13. 8. 2010 13:33
Re: No...
Sám jsem na dlouhodobé zkušenosti zvědav, tak uvidíme.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
13. 8. 2010 13:32
Re: No...
Proč?