Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta RS Concept: Logický krok

Ladislav Čermák
Diskuze (23)
Máte malou garáž a vaše Fiesta XR2i už má svoje roky? Nezoufejte, v blízké budoucnosti budete mít na výběr hned dvě alternativy.


Ford má bohaté zkušenosti se stavbou přiostřených osobních vozů s přídomkem RS. Po uspokojivém úspěchu, kterého dosáhl Escort a posléze Focus, rozhodl se Ford infikovat viry ST a RS i do ostatních jedinců své rodiny, konkrétně Mondea a Fiesty. ST pozitivní Fordy už známe, nyní probíhá inkubační doba silnější nákazy – RS. Focus už jeví příznaky obou forem, včetně smrtelné formy Cosworth, v Ženevě se pak představuje infikovaná Fiesta, u níž ještě choroba nepropukla v celé své nebezpečnosti.

Výrobce je jako obvykle skoupý na informace, takže jen ve stručnosti; u všech informací je zatím přídomek „pravděpodobně“.

Koncept vychází ze dvou studií – Fiesta Junior WRC a Rallye Concept, od nichž převzala mnoho prvků, např. brzdiče s keramickou povrchovou úpravou. Dvoulitrový šestnáctiventil je oproti civilnější verzi ST (110 kW) vyladěný až na 132 kW a na „kilo“ mu stačí příjemných 7 vteřin. O převodovce nepadlo ani slovo, ale podle tvaru řadící páky se dá spekulovat, že je sekvenční. Interiér je jinak – jak je u Fordů zvykem – prakticky sériový, s výjimkou skořepinových sedadel, dvoumateriálového sportovního volantu a zmíněné řadičky. Zato exteriér tají dech – snížený podvozek, brutální aerodynamický kit s mohutnými náběry vzduchu a o pořádný kus vytažené blatníky, skrývající závodní 18“ kola, dávají prakticky nulový prostor tuningovým firmám.

Ladislav Čermák
Diskuze (23)