Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus C-MAX: Jak jsme předpokládali…

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Už loňský pařížský autosalon napověděl, jak by mohl vypadat nový Fordův van. A je to tady. Jak jsme nejen my předpokládali, studie Ford Focus C-Max byla prakticky shodná s právě uváděným sériovým automobilem stejného jména

Už loňský pařížský autosalon napověděl, jak by mohl vypadat nový Fordův van. A je to tady. Jak jsme nejen my předpokládali, studie Ford Focus C-Max byla prakticky shodná s právě uváděným sériovým automobilem stejného jména, který bude mít světovou premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.

Název nového automobilu má vyjadřovat příslušnost k modelové řadě Focusů, dále to, že spadá do segmentu C (také je to počáteční písmeno anglických slov Comfort, Control, Confidence-spolehlivost) a jako poslední část názvu zvolili marketingoví specialisté slovo MAX, sloužící v názvu jako zákaznické vodítko pro Fordův záměr nabídnout to nejlepší v komfortu, ovladatelnosti a spolehlivosti. Focus C-MAX se, jako první zástupce Fordu v této třídě velkoprostorových automobilů, zařadil svými rozměry mezi nedávno uvedený Fusion a velký Galaxy.

Sportovní švih patří neodmyslitelně k Focusu a také větší C-MAX v trendu sportovně navržených Fordů pokračuje. Včera zveřejněná tisková zpráva uvádí, že jde o nejlépe aerodynamicky optimalizovanou karosérii v dané třídě. O tomto svědčí zajímavá hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,29.

Jízdní vlastnosti Focusu se staly etalonem pro nejprodávanější třídu automobilů a C-MAX chce vytěžit z těchto výborných vlastností maximum ve svůj prospěch. Předpokladem je vysoká torzní tuhost karosérie, která je zvýšena u C-MAXu o 10 % oproti Focusu. Vedle konstrukce podvozku má na výsledek vliv i montáž 15 palcových nebo 16 palcových pneumatik (205/55) nebo příplatkových 17 či 18 palcových kol s rozměrem pneu 225/40.

Uvnitř automobilu najde místo pět cestujících. Druhá řada sedadel je nezvykle variabilní, protože prostřední křeslo lze posunout vzad do zavazadlového prostoru, což poskytne více místa v oblasti loktů a ramen pro cestující na krajních sedadlech. Krajní sedadla jsou posouvatelná nejen vpřed a vzad, ale také diagonálně dovnitř interiéru.

Focus C-MAX dostane zpočátku dva nové diesely Duratorq TDCi o objemu 1.6 l a 2.0 l a zážehový motor 1.8 l. Common-rail technologie druhé generace ve vznětových jednotkách vznikala ve spolupráci s koncernem PSA (vice zde ). Celohliníkový přeplňovaný vznětový motor Duratorq TDCi 1.6 l dává výkon 81 kW při 4000 ot./min a slušný točivý moment již od nízkých otáček s maximem 240 Nm při 1750 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,7 s a kombinovaná spotřeba činí rovných 5 litrů na 100 km.

Nový motor Duratorq 2.0 TDCi o výkonu 99 kW/133 k dává kroutící moment 320 Nm při 2000 ot./min. Se šestistupňovou manuální převodovkou zvládá sprint na 100 km/h za 9,6 s. Také jeho kombinovaná spotřeba má být pozoruhodně nízká: 5,7 l/ 100 km.

Poslední generace zážehového motoru 1,8 l s označením Duratec HE najde nové uplatnění ve Focusu C-MAX. Motor o výkonu 88 kW při 6000 ot./min má maximální točivý moment 169 Nm při 4500 ot./min a C-Max s ním zrychlí na stovku za 11,1 s.

Již se těšíme až vám budeme moci automobil představit blíže. Staticky se s ním setkáme za dva týdny na ženevském autosalonu a o naše dojmy se s vámi brzy podělíme.

Ondřej Láník
Diskuze (11)