Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS: premiéra konceptu v Londýně

Aleš Jungmann
Diskuze (55)
K Londýnu se za několik měsíců upnou zraky celého automobilového světa (nebo spíš té jeho části, kde znají model Focus), bude zde totiž představen koncept ostrého modelu Focus RS.

Fanoušci Fordu (a nejen oni) již dlouho volají po opravdu ostré verzi oblíbeného Focusu. Doposud byly informace o připravované verzi RS dosti nejasné, někdy se dokonce spekulovalo o tom, že RS vůbec nebude, na červencovém autosalonu v Londýně by se konečně měl závoj nejistoty rozhrnout a nová vrcholná verze modelu Focus se poprvé ukáže ve světlech reflektorů.

Zřejmě až do Londýna si budeme muset počkat, chceme-li vědět něco blíže o systému pohonu kol či výkonu motoru (pravděpodobně výkonnější verzi přeplňovaného pětiválce známého z modelu ST). Prozatím je za nejpravdivější označována spekulace, že inženýři ve Fordu plánují pro Focus RS výkon kolem 209 kW (284 k) a pohon pouze přední nápravy. Taková porce výkonu je na dvě přední kola možná trochu moc a tak zaznívají i hlasy, že Ford ještě není úplně rozhodnut a testuje i variantu s pohonem všech čtyř kol.

Uvidíme, nezbývá než čekat, zda nás v Londýně lidé od Fordu příjemně překvapí.

Aleš Jungmann
Diskuze (55)
15. 3. 2008 19:32
Navrat Cosworthu?
Design je super.Jestli tam bude 300hp a 4kolka tak to bude konecne plne srovnatelna konkurence pro Mits a Subaru.Drzim palce ;-)
14. 3. 2008 23:29
Re: 4x4
No nevím, z "historického" hlediska u Focusu, bylo první STčko v porovnání s civilní verzí skoro totéž. Ovšem RS, to byl jiný rachot, ačkoli stále předokolka. Když se podívám co nabízí současné ST a měl by být mezi oběma verzemi opět velký rozdíl, pak by to asi musel být pohon 4x4 a já bych si vsadil, že bude, ačkoli strýčka tam někde taky nemám :-)
14. 3. 2008 23:14
Re: Ford zakládá novou třídu
:-) :yes:
14. 3. 2008 22:01
Re: Tak jak?
O ztrátové produkci věděl Ford dávno před zahájením výroby, což bylo důvodem oné limitované série.
14. 3. 2008 16:07
Re: pohon x hmotnost
Myslím, že by si Ford neutrhl ostudu ani kdyby vývojové oddělené zapracovalo na sériovém "estéčku" s nezměněným max. výkonem, kdyby celé auto odlehčili, upravili převodovku, podvozek, zminimalizovali turboefekt...