Nenajde se asi moc lidí, kterým by Ford Focus ST připadal málo sportovní nebo pomalý, americká automobilka ale i přesto už dvakrát neváhala a vrazila spoustu peněz do vývoje ještě ostřejšího Fordu Focus RS. A udělá to i potřetí - za dva roky, tedy na sklonku produkčního cyklu třetí generace Focusu, se verze RS vrátí a oproti variantě ST se bude doposud lišit nejvíce.
Pohon předních kol by měl zajistit jiný motor, než pohání Focus ST. Ostré RS dostane přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 2,3 l, vyvíjený pro novou generaci pony caru Ford Mustang, vyladěný na výkon přibližně 335 k (246 kW). Bude jediným zdrojem výkonu, původní plány na hybrid s elektricky poháněnými zadními koly byly z důvodu finanční náročnosti zamítnuty.
Focus RS využije na přední nápravě opět modifikovanou verzi McPhersonu v kombinaci s mechanickým diferenciálem se zvýšenou svorností, zatímco současný Focus ST si musí vystačit s klasickým McPhersonem a elektronickou náhražkou samosvoru. O příval emocí se postará systém Sound Composer, jenž na přání otevře kanál mezi motorovým prostorem a kabinou. Samozřejmostí budou účinnější brzdy, sportovnější naladění podvozku a zkrášlení interiéru.
Ačkoli se z Focusu RS stala kultovní záležitost, nemůže se jako kdysi chlubit tím, že je nejrychlejším předokolkovým hot-hatchem. O tento titul ho připravil Mégane R26.R a později i Mégane RS 265 Trophy. Vzhledem k modelovému cyklu francouzské konkurence je pravděpodobné, že na přímé měření sil s ostrým Méganem nedojde a současně nebude v roce 2015 nejspíš ještě připraven v rámci nové generace jeho nástupce. I tak to ale nebude mít Ford Focus RS snadné, na 2015 je totiž ohlášena Honda Civic Type R a vůbec se netají tím, že by teď ráda tahala za nejdelší konec právě ona. Bude to asi hodně napínavé.