Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě?

Jan Mička
Diskuze (2)
Ve světě nezávislých grafiků je možné takřka všechno. Dokonce i malý Ford Ka+ v provedení ST, kterého se však s nejvyšší pravděpodobností nikdy nedočkáme.

Evropská verze Fordu Ka+ byla představena už na začátku letošního června a souběžně s tím české zastoupení značky zveřejnilo také ceny pro náš trh. Model jako takový odkazuje na předchůdce postaveného na základech Fiatu 500 pouze jménem, vzniknul v Indii, svými rozměry dorůstá současnou fiestu a jeho cílem je konkurovat například Dacii Sandero. Plán to není špatný, jediný motor, dvanáctistovka Ti-VCT se 63 kilowatty, a jediná linie Ultimate však nejsou v kontextu se základní cenou 288.900 Kč něčím, co by našince okamžitě nasměrovalo do dealerství fordu.

Vzhledem k postavení Fordu Ka+ na našem trhu je jasné, že žádnou ostřejší verzi automobilka neplánuje, soudě podle přiložené fotogalerie by to ale zase tak špatný nápad nebyl. Grafické návrhy má na svědomí nezávislý grafik s pseudonymem Theophilus Chin a jistě sami uznáte, že se jeho výtvor docela povedl.

Nešlo ostatně o nic těžkého – předlouhou se stala současná Fiesta ST, která se řadí k nejlepším malým ostrým hatchbackům na trhu, byť uznáváme, že vysoká karoserie „káčka“ nepůsobí tak dynamicky jako v případě fiesty. Nejzásadnější změny se odehrály vpředu a vzadu, charakteristická litá kola jsou už jenom pomyslnou třešinkou na celkově povedeném dortu.

Necelé čtyři metry dlouhé Ka+ nepřišlo na český trh náhodou. Je součásti strategie fordu, v níž bude hrát příští fiesta roli noblesnějšího (a rozměrově o něco většího) malého vozu a Ka+ zastane funkci přibližovala pro masy. V základu má čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio na CD přehrávačem, infotainment Ford Sync s hlasovým ovládáním a bluetooth handsfree, přední mlhovky, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Není to málo, o snadno dostupný ford se ale přesto nejedná.

Jan Mička
Diskuze (2)
Humus
Vydávať hrču malých kolieskach za športové auto je chorý aspekt dnešnej doby. Dnešní "odborníci" sú schopní spraviť športiaka na asfalt aj z SUV... :no: :-!
Avatar - Glaukos
2. 7. 2016 12:57
RS
mohli jste přida i tohle [odkaz] aneb starý známý X-Tomi, podle mě povedenější než ST