Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga a Escape: Společný nástupce jako koncept už v Detroitu

Diskuze (12)
Ford chce nahradit evropské SUV Kuga a americký Escape jediným modelem. Vyrábět se začne v roce 2012.

Ford Kuga bude asi patřit k těm modelům, které nedosáhnou dlouhověkého působení na trhu. První evropské SUV Fordu se představilo v roce 2008, ale už na nacházejícím autosalonu v Detroitu (leden 2011) chce automobilka představit koncept jeho nástupce.

Studie bude předobrazem modelu, který v roce 2012 nahradí jak Kugu, tak americký Ford Escape (ve výrobě také od 2008). Více o této novince zatím není známo, není proto ani vyloučeno, že ve skutečnosti půjde například o facelift Fordu Kuga. Mnohem pravděpodobnější je ale vytvoření nového modelu na platformě Global C, kterou aktuálně využívá Ford C-Max a nový Focus.

Server Automotive News se v souvislosti s tímto novým SUV zmiňuje také o možnosti umístění jeho výroby pouze do Kentucky v USA, odkud by se exportoval na evropské trhy. Německá továrna Saarlouis, kde se Kuga nyní vyrábí, by se místo toho měla soustředit výhradně na výrobu třetí generace Fordu Focus a stát se jediným závodem v Evropě, ze kterého budou vyjíždět všechny tři karosářské verze Focusu.

Navzdory úvahám o nástupci se Fordu Kuga v Evropě prodejně daří. Loni byl s 65 tisíci kusy evropskou dvojkou mezi SUV (za VW Tiguan se 108 tisíc ks), letos během prvních 10 měsíců vykázal nárůst registrací o 16,6 % na 61 tisíc a loňský výsledek proto téměř jistě překoná.

Na českém trhu náleží Fordu Kuga za období leden-říjen 2010 v počtu registrací šesté místo mezi kompaktními SUV (460 ks), jeho pozici ale ohrožují nové modely Kia Sportage a Dacia Duster, které vykazují v posledním měsících lepší čísla než Kuga.

Diskuze (12)
13. 12. 2010 21:12
Re: no to mám teda radost
Ano dobrym designem prodas i sracku, kvalitni vyrobek s prumernym designem se proda svoji dobrou povesti treba u kvality...

Dnes je doba techniky, dnes i zenske koukaji co auta umi, jetli k tomu pripoji dobre sveho "smartphona".

Jinak Fiesta se treba americanum libi dost (je to nejhezci auto segmentu pro vetsinu lidi na svete) a Focus je jen nafoukla Fiesta, jak tady nekteri VWckari pokrikuji.

Jak rikam, lepsi prumerne auto designem nez technikou, za to Fordovu globalnimu vedeni tleskam. ;-)

Proc se treba VW prodavaji tak dobre, designem jsou zcela prumerna auta krom par vyjimek. Ale techniku maji nad prumerem a porad ji u VW vylepsuji. Priznat si, ze neco jde delat lepe, je hlavni. A ne deset let prodavat ten samy motor.
13. 12. 2010 15:06
Re: Design
:yes: :yes: :yes:
13. 12. 2010 09:23
Re: Design
Tak tak souhlas...nikdo mrsit Kugu nebude, udela se jen lehky facelift, ktery vyjede po vanocich a konecne daji do Kugy i 1,6ecoboost. Max. v USA ji budou prodavat pod jmenem Escape a nebo za 4 roky udelaji nastupce. Rozhodne ne ted.

Jinak me se design noveho Focusu libi...at zvenku ci zevnitr. Staci porovnat focus RS a novy focus ze predu..a uvidite jak si jsou podobni...ze je to defakto jen evoluce a tim se stane novy Focus nejdynamictejsim autem ve sve tride - vzhledove a i technicky
13. 12. 2010 08:21
Design
No já bych to zase s tím designem u Fordu neviděl tak tragicky. Poslední generace Mondea je hodně povedená, nový Ranger co se týče designu taky asi nebude mít konkurenci, k novému Focusu až po B-sloupek snad nemůže mít výhrady ani konzervativní zákazník - jasně auto se kupuje jako celek - ale nové řešení zádě mi subjektivně nepřijde o nic horší než to stávající...
Ještě poznámka ke globálnímu designu Fordu, pokud jde o Kugu, tedy SUV, tak tam bych se teda amerického designu určitě nebál, stačí se podívat na nový Explorer :yes: [odkaz]
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2010 08:16
Re: no to mám teda radost
:yes: u "normálních" zákazníků hraje design určitě podstatnou roli :-)