Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga: první evropský crossover Fordu (první foto a info)

Ondřej Láník
Diskuze (98)
Fordovou odpovědí na Tiguany, Antary, X3 a GLK bude Kuga. Sériová výroba kinetického allroadu začne v roce 2008.

Produktové portfolio evropského Fordu se rozroste. A bylo už na čase. Dostupné SUV nebo crossover už dnes mají téměř všichni velcí výrobci, ale Fordu zatím takový model chyběl. Koncept iosis X, představený minulý rok v Paříži, se ve Frankfurtu dostane do další fáze. Jmenuje se Kuga (jako Cougar, jen v slangu) a na silnicích by se měla objevit už během několika měsíců, na začátku roku 2008.

Jak říká John Fleming, šéf evropské odnože Fordu, tento model „je důkazem, že slibovaný dvouletý přerod studie Iosis X v sériový vůz, nebyla jen prázdná slova“.

„Kuga vypadá odvážně, protože si myslíme, že na trhu je místo pro charismatický automobil, který se od podobných vozů odlišuje stejně, jako Ford S-Max od jiných aut ve svém segmentu,“ tvrdí Stefan Lamm, šéfdesignér odpovědný za exteriér.

Kuga je na první pohled rozpoznatelný člen nové mladé rodiny vozů Ford. Záď svými tvary a použitými motivy připomíná úspěšný S-MAX, zepředu je to zvýšené Mondeo a vzhledem k tomu, že základem vozu se staly komponenty Focusu, není vyloučeno, že silueta a grafika oken je vypůjčena právě od tohoto modelu. Interiér s mírnými retušemi převzatý z inovovaného C-MAXe svědčí o blízkosti startu sériové výroby, ale ve srovnání s výrazným exteriérem působí možná až příliš usedle.

Kuga přijede do Frankfurtu s módním světlým metalickým lakem Ice White a s devatenáctipalcovými koly z lehké slitiny, která budou za příplatek dodávána i v sériovém provedení. Do výroby se dostane také couvací kamera jejíž obraz se bude promítat na sedmipalcovém displeji navigačního systému Blaupunkt.

Ve výstavním exponátu bude zřejmě nejžádanější čtyřválec 2.0 TDCi (100 kW), výrobní program bude zahrnovat jak verze s pohonem předních kol tak s pohonem všech kol.

Výroba nového modelu s pohonem 4x4 bude probíhat v továrně Saarlouis v Německu.

Ondřej Láník
Diskuze (98)
Avatar - superkutil
11. 6. 2008 11:37
Za ty peníze nebrat.
Ford potřeboval zaplácnout díru kterou měl ale aby to moc nestálo. Tak okopíroval co šlo a oprášil C-MAX a napálil vysokou cenu. Základní cena 850tis ve které není ani ESP a jakákoliv výbava se musí tvrdě zaplatit. Jen 1 nemetalická barva. Je ještě nižší cena 800tis, ale to je jen 4x2 a to si raději koupím ten C-MAX o 150tis levněji s 1.8TDCI. Koukám že Ford zdražil C-MAX s motorem 2.0TDCI na 750tis. Copak to někdo za tu cenu koupí? Ať se nediví, že na dračku jdou jen Fiesty a Fusiony.
7. 9. 2007 08:52
Re: Prima !
Tupče, kdes nechal oči? Asi máš taky rendlikovskou nemoc, ty rendlíku.
5. 9. 2007 20:08
Re: Divný
A co bys chtěl, rovné a hladké plochy? Tam se oko ničeho nechytí, tady je detailů tak akorát, aby ses v tom neztratil.
5. 9. 2007 20:06
Re: Tak už dost!
Kdybys nezkoušel vymývat mozky s touhami a sny (do kerých nikomu nevidíš), tak by tvé příspěvky měly lepší ohlas.
5. 9. 2007 19:59
Re: no ty ses mudrlant
QQ je k RAV jako RAV ke Q7.