Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Naftový turbodiesel 2,0 TDCi (100 kW) střídá dvojice modernizovaných jednotek. Základní se 103 kW doplní 120kilowattová verze s rozsáhlými úpravami a novým systémem vstřikování.

Kuga zůstává i dnes stejně populární jako bezprostředně po svém uvedení na trh. V lednu letošního roku vyjel z bran výrobního závodu v německém Saarlouis vůz s pořadovým číslem 100 000 a díky zvýšené poptávce přibývají nové Kugy tempem 400 vozů denně. Model se vyváží do více než padesáti zemí Evropy, Asie i Afriky.

Nový motor Duratorq TDCi (120 kW)

Naftový agregát Duratorq TDCi 2,0 l prodělal rozsáhlou modernizaci, která přinesla zvýšení výkonu a zlepšení kultivovanosti spolu s významným snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

V porovnání se stávající motorizací Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 100 kW bylo pozměněno či od základu nově navrženo 50 procent součástí.

Součástí modernizace je nová generace spalovacího systému se sníženým kompresním poměrem (16,0:1 namísto 17,6:1), větším průměrem spalovacích komor (o 20 %) a redukovaným vířením směsi v komoře. Nový je systém vysokotlakého vstřikování common-rail se vstřikovacím tlakem až 2000 barů (dříve 1650 barů) a osmiotvorovými vstřikovači (dříve šestiotvorové) a menší turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a pracovními otáčkami až 210.000 min-1.

Zvýšení výkonu o 20 procent se promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

V každodenním provozu nicméně řidiči ocení spíše plošší křivku točivého momentu (s maximem 340 Nm v rozsahu 2000 až 3250 min-1) a mnohem silnější odezvu v otáčkách pod 2000 min-1. Již při 1250 min-1 vyvíjí motor točivý moment přes 250 Nm. Lepší pružnost agregátu se projevila i ve svižnější akceleraci z 50 na 100 km/h na čtvrtý stupeň, když se čas potřebný k jejímu zvládnutí zkrátil z 9,4 na 8,1 s.

Nová spalovací soustava agregátu 2,0 TDCi spolu s mnoha dílčími úspornými opatřeními, jako je olejové čerpadlo s proměnným objemem, optimalizovaný systém recirkulace výfukových plynů nebo snížené vnitřní tření, přinesla spolu s lepšími dynamickými vlastnostmi také menší spotřebu paliva a nižší emise skleníkových plynů.

Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW se pyšní o 6 % nižší kombinovanou spotřebou – 6,0 l/100 km. Analogicky poklesly rovněž emise CO2, a díky sériově montovanému bezúdržbovému filtru pevných částic nový agregát plní emisní normu Euro V.

Jedním z hlavních cílů vývojového týmu bylo také zlepšení kultivovanosti. Nový motor se vyznačuje celkově nižší hlučností v celém pracovním rozsahu. Vedle úprav na vlastním motoru došlo i na instalaci dodatečných protihlukových těsnění do plnicího potrubí (v zájmu snížení hluku turbodmychadla), do opláštění motoru a také do kapoty motorového prostoru.

Na kultivovanějším jízdním projevu se podílí rovněž akustické čelní okno, které potlačuje aerodynamický hluk, a zlepšené odhlučnění zavazadlového prostoru i prostoru od cestující s důrazem na potlačení valivého hluku.

Pro obě varianty turbodieselu s pohonem všech kol je na přání k dispozici šestistupňová samočinná převodovka Ford Powershift se dvěma spojkami v olejové lázni.

2,0 TDCi (103 kW) – v nabídce také s pohonem předních kol

Agregát Duratorq TDCi 2,0 l bude nabízen i v modernizovaném provedení s výkonem 103 kW. Tato verze nahrazuje v nabídce motorizací stávající jednotku Duratorq TDCi 100 kW.

Zákazníci, kteří nepotřebují pohon všech čtyř kol, si mohou zvolit motorizaci TDCi 103 kW s pohonem pouze přední nápravy (FWD) a získat tak výhodu v podobě ještě nižší spotřeby paliva.

Ford Kuga 2010 - Vznětové motory (data pro verze AWD)
Motor2,0 TDCi (103 kW)2,0 TDCi (120 kW)
Převodovka6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/3750120/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]184 (183)195 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4 (10,7)9,6 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0 (6,8)6,0 (6,8)

Řidičům požadujícím maximální dynamiku je i nadále k dispozici přeplňovaný zážehový pětiválec Duratec 2,5 l o výkonu 147 kW, spolupracující se šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou.

Inovovaný Ford Kuga bude uveden na všechny evropské trhy během jara roku 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Avatar - ryman
10. 3. 2010 11:53
motor
ještě to chtělo rozvod řetězem, ale i tak :yes:
10. 3. 2010 09:46
Re: Něco takového to chtělo...
ale tos měl asi jen 135L ne? Se 136L to jelo 180 na rovině, z kopce pak 200 :-! >:-[]
Avatar - iudex
10. 3. 2010 09:26
Re: Taký nízky kompresný pomer?!
Pobavili šme še... >:D >:D :yes:
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2010 21:36
nejhezci (maly) SUV
je to krasavec :yes:
9. 3. 2010 21:17
Re: 6 litrů nafty
>:D ... to snáď nemyslíš vážne