Ford má problémy s novou generací F-150 kvůli hliníku
První zprávy o vývoji Fordu F-150 s hliníkovou karoserií přinesl v létě loňského roku Wall Street Journal. Toto řešení má stát za snížením hmotnosti o 317 kg, ale již tehdy se objevily pochybnosti ohledně nákladů na výrobu. Ty souvisí s cenou hliníku, která je výrazně vyšší než u oceli.
Navíc je práce s hliníkem jiná než s ocelí, což znamená, že dělníci ve výrobních závodech Fordu se musí s tímto materiálem naučit pracovat. Stejně tak bude problém se servisem, protože s hliníkovými pláty se nepracuje příliš snadno.
Hliník je náchylný ke galvanické korozi a to zejména při kontaktu s ocelí. Silničářská sůl tomu jen dodá. Audi a Jaguar se s tím zdá se obstojně vyrovnali, ale při masové výrobě, jaká se u F-150 očekává, bude muset být řešení naprosto perfektní.
I přes všechna tato proti se Ford pustil do vývoje hliníkového F-150. Ten údajně skončil úspěšně a začalo se pracovat na přípravě sériové výroby. Právě zde ovšem podle zdroje amerického serveru TheTruthAboutCars nastupují problémy, které posunou zahájení produkce.
Potíže se vyskytly u dodavatelů hliníkových plátů. Ty totiž nesplňují požadavky Fordu. Automobilka má problémy s pružností dodaného materiálu a jeho neschopností udržet správný tvar při výrobě komponentů pro karoserie předsériových pick-upů.
Na odstranění problému dodavatelé hliníku sice pracují, ale i přesto se očekává, že dojde ke zdržení a výroba nové generace Fordu F-150 i jeho prodej se posunou minimálně o tři měsíce oproti původně plánovanému konci roku 2014.
Třináctá generace Fordu série F má navázat na úspěchy předchůdců. Tento pick-up je již 31 let v řadě nejprodávanějším vozem na americkém trhu. Vzhled novinky má vycházet z letos představeného konceptu Atlas, který naznačil, jaké prvky snižující spotřebu paliva sériový pickup použije. Vedle stop-startu to budou aktivní „žaluzie“ za maskou chladiče a v kolech, které se automaticky zavřou pro lepší aerodynamiku při jízdě ustálenou rychlostí, přední spoiler, který se vysune jen při jízdě vyšší rychlostí, nebo stupačky, které se během jízdy schovají do karoserie.
Součástí nabídky motorů mají být pětilitrový osmiválec, přeplňovaný 3,5litrový šestiválec EcoBoost, nový atmosférický šestiválec o objemu 3,5 litru nebo 2,7litrový šestiválec EcoBoost. Počítá se i s vrcholnou variantou Raptor.