Ford Model T: Vzkříšení legendy v roce 2015
Zadání bylo následující: vytvořit návrh vozidla blízké budoucnosti, které bude jednoduché, lehké, praktické a spolehlivé, převeze alespoň dva cestující a ujede minimálně 200 km na jedno nabití, pro jeho pohon se tedy předpokládá využití elektrické energie. Hlavním kritériem byla ovšem cena, která nesměla přesáhnout 7.000 dolarů.
Institut automobilového inženýrství (IKA) získal první cenu a 25.000 dolarů za koncept malého třímístného pick-upu, jehož výsledná cena je odhadována na 6.750 dolarů. Návrh hovoří o suché hmotnosti 800 kg, která ovšem bude závislá na zvoleném druhu pohonu. Počítá se nejen s elektromotorem, ale i s hybridním systémem. Na tom, jaký pohon si zákazníci vyberou, bude záviset i konečná částka, kterou za vůz zaplatí. Elektromotory a napájecí články budou oproti konvenčnímu zážehovému agregátu dvakrát dražší. Emise CO2 pak mohou u zážehových či hybridních verzí kolísat v rozmezí 54-100 g/km.
Interiér je navržen pro tři cestující, kteří sedí vedle sebe. Řidičovo sedadlo je uprostřed, odpadnou tedy další náklady na varianty s pravostranným či levostranným řízením. Flexibilní struktura rámu umožňuje jednoduše měnit karosérie a přizpůsobit tak vůz specifickým požadavkům zákazníků na jednotlivých trzích. Studenti se samozřejmě při návrhu inspirovali i současnou filozofií kinetického designu, kterou evropský Ford vyznává.
Pokud se nový model objeví v sériové výrobě, tak nejdříve v roce 2015. Ford se u něj s největší pravděpodobností vrátí k legendárnímu označení Model T. Nové téčko vyznává podobnou filozofii jako letos stoletý klasik – jednoduché levné auto pro nejširší vrstvy obyvatelstva.
Vítězná univerzita úzce spolupracuje s Fordovým výzkumným a vývojovým centrem, které je jediné svého druhu mimo Spojené státy a nachází se taktéž v Cáchách (Aachen).